Uszkodzona nagrzewnica była źródłem pożaru w zajezdni Nowy Port w Gdańsku. Do incydentu doszło 13 grudnia ub.r. Spaliły się dwa tramwaje N8C, nadpalił się zaś jeden z najnowszych pojazdów od PESA Bydgoszcz – tramwaj JazzDuo.
Ogień pojawił się wieczorem w wagonie typu N8C o numerze bocznym 1136. Z uwagi na fakt, że pojazd stał na terenie zajezdni przy innych wagonach, pożar przeniósł się na sąsiednie składy.
Jędrzej Sieliwończyk z zespołu prasowego UM w Gdańsku przekazał prawdopodobną przyczynę zdarzenia. W rozmowie z portalem Puls Gdańska podkreślał, że to prawdopodobnie zablokowany wentylator rozprowadzający ciepło w pojeździe doprowadził zaprószenia ognia.
Po uzyskaniu wyników kontroli, spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpoczęły kontrolę systemów grzewczych w pojazdach. Łącznie to 60 tramwajów typu N8C. Nie ujawniono żadnych problemów.
Eksperci GAiT podjęli jednak decyzję o rozbudowie systemu monitorującego pracę pojazdu o system automatycznego wyłączania zasilania urządzeń grzewczych. Ma to nastąpić tuż po zakończeniu codziennych prac serwisowych pojazdów.
W wyniku pożaru uszkodzone zostały dwa wagony N8C o numerach bocznych 1136 oraz 1144. Ucierpiał także nowy nabytek GAiT – tramwaj Jazz Duo o numerze 1078, wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz. Przejdzie on naprawę. W przypadku pozostałych dwóch naprawa jest nieopłacalna.
W skład taboru GAiT wchodzi obecnie 138 tramwajów.