Kolejna inwestycja na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie poprawi bezpieczeństwo mieszkańców w Kiekrzu (woj. wielkopolskie). Dzięki pieszo-rowerowemu tunelowi mieszkańcy zyskają bezpieczny, a także dogodny dojazd do terenów rekreacyjnych. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 14 mln zł netto planowane są do końca lipca br.
Nowy obiekt ułatwi mieszkańcom codzienną komunikację w stronę Jeziora Kierskiego Małego. Powstanie pod dwoma torami trasy kolejowej, między zmodernizowanymi przejazdami kolejowo-drogowymi w Kiekrzu (na ul. Polnej i Pawłowickiej). Połączy ul. Ostrą oraz Krętą. Obiekt będzie wyposażony w jasne oświetlenie, a także w monitoring. Zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
O zastosowaniu jasnego opraw LED podczas prac utrzymaniowych i nowych inwestycji PKP PLK S.A. pisaliśmy – TUTAJ
Na jakim etapie są prace?
Przygotowano wykop pod budowę przejścia podziemnego. Wykonawca prowadzi prace ziemne z pomocą ciężkiego sprzętu. Bezpieczne prowadzenie prac umożliwiają ścianki szczelinowe, które zabezpieczają wykop. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zamontowano tymczasowe konstrukcje odciążające, umożliwiające sprawną budowę obiektu przy utrzymaniu rozkładowych przejazdów.
Na poprawę bezpieczeństwa, a także zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP PLK S.A. przeznaczyły blisko 14 mln zł (netto). Zasadnicze prace inwestor zaplanował do końca lipca br. Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” to dodatkowe prace realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
Co zmieniło się już na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina?
W wyniku modernizacji dostęp do pociągów zwiększyły już nowe perony w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, a także we Wronkach. Łącznie pasażerowie zyskają oczekiwane warunki na ponad 30 stacjach i przystankach, także w wojewódzkie lubuskim i na Pomorzu Zachodnim.
Etapowo wymieniana nawierzchnia kolejowa na blisko 190 km trasie zapewnia rozkładowe podróże przy sprawnej realizacji prac. Pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno i Reptowo – Szczecin Dąbie. Na szlakach wykonawcy układają nowe szyny, wymieniają sieć trakcyjną i montują nowe urządzenia sterowania.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin. Wykonawca przystosuje trasę do przejazdu większej liczby składów – możliwe będą dodatkowe połączenia dalekobieżne, a także regionalne. Tym samym zapewni lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.