global Inwestycje Wydarzenia

Alstom z zamówieniem od chińskiego metra

Chińska spółka należąca do Alstomu – SATEE (Shanghai Alstom Transport Electrical Equipment Co. Ltd.) podpisała kontrakt z przedstawicielami metra w Nanjing oraz CRRC Puzhen. Umowa przewiduje dostarczenie systemów: trakcji pociągów oraz pomocniczego. Oprogramowanie tego rodzaju będzie obsługiwać aż 258 wagonów kursujących na linii Nanjing 6.

Fot. By Luoxingyang000 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69867705
Fot. Luoxingyang000 – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69867705

Szczegóły dotyczące kontraktu

System trakcyjnego Opt-ONIX dostarczy firma Alstom. Opt-ONIX to program zmodyfikowany specjalnie pod kątem użytkowania go na rynku chińskim. System został przeznaczony do kompleksowej obsługi:

  • falowników trakcyjnych,
  • silników,
  • przekształtników pomocniczych.

Wdrożenie Opt-ONIX umożliwia poprawę wydajności pojazdów szynowych, przyczyniając się jednocześnie do ograniczenia strat technicznych wynikających z ich intensywnej eksploatacji. W systemie wykorzystano opcję hamowania elektrycznego. Nie obciąża to bowiem nadmiernie konstrukcji urządzeń metra. Najprawdopodobniej pierwszy osprzęt trakcyjny inwestor wprowadzi do Nanjing jeszcze w tym roku.

Działalność Alstom w Chinach

Marka Alstom jest obecna w Chinach od przeszło 60 lat, aktywnie wspierając realizację projektów kolejowych o różnym zasięgu technologicznym. Wraz z rozwojem techniki i pojawianiem się nowych, wydajnych systemów oraz maszyn chiński transport kolejowy zyskiwał dzięki Alstom dostęp do doskonałych jakościowo pociągów dużych prędkości czy najlepszych systemów elektronicznych usprawniających obsługę transportową.

Także metro w Nanjing współpracuje z firmą od wielu lat. Alstom od ponad dwóch dekad dostarcza kolei podziemnej rozwiązania dosłownie skrojone na miarę. W ciągu dwudziestu lat do Nanjing trafiło 456 wagonów metra (dla linii 1 i 2 w Nankinie), a także wdrożone zostały systemy trakcyjne obejmujące 852 wagony przemieszczające się na trasach oznaczonych jako linie: 4, 7, 10, S1 i S3 (także w Nankinie). Alstom przeprowadzał również różnego rodzaju prace remontowe oraz opracował i zastosował w Chinach systemy sygnalizacji dla linii Ningtian Intercity.

Aktualny kontrakt, który dotyczy trasy Nanjing Line 6, pozwoli wdrożyć system trakcyjny na linii mającej aż 32 kilometry długości. Na trasie wyodrębnionych zostało 19 stacji przystankowych. Samo oprogramowanie musiało pozostać na tyle kompatybilne, a także otwarte, by w przyszłości udało się dostosować nowsze modyfikacje do rozszerzenia planowanego dla Nanjing 6. Za pewien czas wykonawca połączy linię z jedenastoma innymi liniami metra, a na jej poszczególnych odcinkach powstaną również kolejne stacje przesiadkowe.

Dodaj komentarz