Aktualności Inwestycje

Egipt wyda 3 mld dolarów na nowy system kolejowy. Jest umowa!

Siemens Mobility podpisała umowę z Krajowym Urzędem ds. Tuneli (NAT), w obecności premiera Egiptu i ministra transportu, a także ambasadora Niemiec w Egipcie, na dostawę kompleksowego systemu kolejowego, który będzie zawierał pierwszą w historii zelektryfikowaną główną i towarową linię kolejową o dużej prędkości, która zmieni transport w Arabskiej Republice Egiptu.

Wraz z partnerami Orascom Construction S.A.E. i The Arab Contractors, Siemens Mobility zapewni kompleksowe usługi pod klucz w zakresie projektowania, instalacji, uruchomienia i utrzymania systemów przez 15 lat. Całkowita wartość kontraktu wynosi ok. 4,5 mld USD, z czego udział Siemens Mobility wynosi ok. 3 mld USD. Przewiduje się, że zdecydowana większość zamówienia zostanie zaksięgowana w 2022 roku. Jest to pierwsza umowa podpisana w ramach MoU uzgodnionego pomiędzy NAT i Siemens Mobility, Orascom Construction i The Arab Contractors w styczniu 2021 r.

Podpisana umowa obejmuje początkowe 660 km z planowanych 1800 km sieci kolejowej. Ponadto uzgodniono, że w najbliższych miesiącach zostaną omówione i sfinalizowane umowy dotyczące dwóch pozostałych linii kolei dużych prędkości, w tym infrastruktury kolejowej i pociągów oraz utrzymania.

– Ten szybki pociąg wzmocni infrastrukturę obszarów, przez które przejeżdża i pomoże przeciwdziałać rozrostowi miast, oprócz połączenia Nowej Stolicy Administracyjnej i nowych miast z siecią kolejową do przewozu pasażerów i towarów – powiedział Kamel El-Wazir, egipski minister transportu.

 

– Projekt pomoże również promować turystykę poprzez szybki, nowoczesny i bezpieczny środek transportu charakteryzujący się najwyższym poziomem wydajności i bezpieczeństwa, aby zaspokoić potrzeby i oczekiwania wszystkich Egipcjan w całym kraju, co jest uważane za duży skok w dziedzinie transportu kolejowego. Ze swojej strony Siemens dostarczy swoje najnowsze rozwiązania w zakresie inteligentnych technologii, wraz z ciągłym wsparciem dla rozwoju lokalnych umiejętności – dodał.

 

– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać ambicje rządu egipskiego, aby przekształcić swój sektor transportu poprzez budowę pierwszej sieci szybkiej kolei elektrycznej. Ten przełomowy projekt stworzy miejsca pracy, pobudzi wzrost gospodarczy i poprawi jakość życia milionów ludzi, dzięki stworzeniu bardziej wydajnego, bezpiecznego i zrównoważonego systemu transportowego. Jako wieloletni partner Egiptu jesteśmy zaangażowani w dostarczanie najbardziej zaawansowanych technologii oraz we wspieranie rozwoju lokalnych umiejętności – powiedział Roland Busch, prezes i dyrektor generalny Siemens AG.

 

– Jesteśmy zaszczyceni i dumni, że zostaliśmy partnerem Egiptu w budowie najnowocześniejszego systemu kolejowego, który zmieni codzienne podróże milionów Egipcjan. Nasze światowej klasy pociągi zapewnią pasażerom lepsze wrażenia, a w połączeniu z naszym cyfrowym przywództwem w dziedzinie infrastruktury kolejowej, stworzymy bezpieczny, niezawodny i wydajny system transportowy – powiedział Michael Peter, dyrektor generalny Siemens Mobility.

 

Oprócz korzyści dla podróży pasażerskich, pierwsza w pełni elektryczna sieć kolei magistralnej w Egipcie stworzy tysiące lokalnych miejsc pracy i otworzy ogromne możliwości dla transportu towarowego.

Dla tego projektu Siemens Mobility dostarczy swoje pociągi dużych prędkości Velaro, składy pociągów regionalnych Desiro o dużej pojemności oraz lokomotywy towarowe Vectron. Zainstalowany zostanie bezpieczny i niezawodny system sygnalizacji oparty na najnowszej komputerowej technologii blokad i europejskim systemie sterowania pociągiem (ETCS) poziom 2, a także system zasilania, który zapewnia wydajną i ciągłą energię. Ponadto Siemens dostarczy i zintegruje najnowsze systemy łączności, bezpieczeństwa i ochrony, które zapewnią pasażerom przyjemne doznania. Pociągi, jak również wszystkie podsystemy są oparte na najnowocześniejszych i sprawdzonych produktach i platformach. Partnerzy konsorcjum Siemens Mobility zainstalują tory, podczas gdy klient zbuduje mosty i ułatwi budowę podziemną.

Kanał Sueski na torach

Czytaj dalej >