Testy aplikacji 360Pass Hitachi Rail

Firma Hitachi Rail uruchomiła testowy program dla aplikacji biletowej 360Pass. To nowatorski system, który pozwala na wystawienie i zakupienie biletów dosłownie bez używania rąk – za to za pomocą czujników przesyłających sygnały Bluetooth.

Fot. Hitachi Rail
Fot. Hitachi Rail

Seria testów będzie trwała sześć miesięcy (licząc od początku maja) i zostanie zrealizowana na terenie Genui, we Włoszech. Technologię zainstalowano w 663 autobusach (także podmiejskich), pojazdach szynowych linii metra, w kolejkach linowych oraz na 2500 przystanków pasażerskich. Rocznie korzysta z nich ponad 15 milionów klientów, a wszystko to razem sprawia, że testy 360Pass mogą być niezwykle miarodajne.

Jak działa 360Pass?

Aplikacja pasażerska 360Pass, dzięki wykorzystaniu obsługi zdalnej, umożliwia wyeliminowanie problemu zakupu oraz dotykania biletów w wersji papierowej – w odniesieniu do powtarzających się fali zachorowań na koronawirusa wydaje się to bardzo rozsądnym postępowaniem. Przede wszystkim jednak liczy się wygoda użytkowania i poprawa jakości obsługi pasażerskiej. Działanie mobilnej aplikacji zagwarantuje płynne korzystanie z oferty transportowej w bardzo szerokim zakresie. Może też przyczyniać się do zwiększenia zainteresowania transportem publicznym zamiast samochodowym.