ÖBB Train Tech rozbudowuje swoje centra utrzymaniowe taboru. Na projekty modernizacyjne we Wiedniu, Linzu, St. Pölten, Knittelfeld i Innsbrucku wyda ok. 470 mln euro. Dodatkowo 140 mln euro zainwestuje w poprawę jakości pracy w 22 lokalizacjach w całej Austrii.
Jako jedna z największych firm technologicznych w Austrii, ÖBB Train Tech jest nieodzowną częścią ÖBB i partnerem dla klientów na europejskim rynku utrzymania kolei.
– Inwestycje w tabor, nowe zamówienia, wymagają rozbudowy i modernizacji miejsc obsługi technicznej – mówi dyrektor zarządzająca ÖBB Train Tech, Sandra Gott-Karlbauer. – Nad konserwacją 22 tys. pociągów i renowacją 700 tys. komponentów pracuje 4 tys. osób. Chcemy być jak najlepiej przygotowani do tych prac, dlatego nasze centra obsługi taboru stale rozwijamy. W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy zatrudnić tysiąc dodatkowych pracowników.
Inwestycje ÖBB Train Tech
ÖBB Train Tech w budowę hali Nightjet we wiedeńskiej dzielnicy Simmering zainwestowało już około 33 mln euro. Na rozbudowę hal i warsztatów w przyszłości spółka przeznaczy 100 mln euro. Docelowo powstanie 235-metrowy obiekt, dobudowany do nowej hali. Ta zostanie przedłużona do 285 metrów, co usprawni obsługę dłuższych pociągów.
Aktualnie spółka rozbudowuje także halę we Wiedniu Floridsdorfie. Celem inwestycji jest utrzymanie nowych piętrowych składów push-pull. Na rozbudowę obiektu o hale warsztatowe potrzeba ponad 80 mln euro.
W zakładzie Linz trwa obecnie modernizacja maszyn do produkcji wózków i regeneracji zestawów kołowych. Planowane są także inwestycje w utrzymanie lokomotyw.
W Knittelfeld spółka planuje modernizację hal, a także budowę nowego obiektu warsztatowego.
W innsbrucku modernizacja hal dla prac z nowymi pociągami dalekobieżnymi kosztować będzie łącznie 70 mln euro. Inwestor rozłożył projekt na lata. Docelowo powstanie nowy trzytorowy warsztat utrzymania ruchu o długości 285 m. Dodatkowo powstanie budynek gastronomiczny w celu zapewnienia pracownikom posiłków.