Ethernet jest jedną z technologii zdefiniowanych w IEC61375.
Sieć komunikacyjna TCN (Train Communication Network) działa na całej długości pociągu i jest nazywana szkieletem ETB (Ethernet Train Backbone). Komunikacja między siecią szkieletową a poszczególnymi wagonami (pojazdami) odbywa się za pośrednictwem węzła szkieletowego ETBN (Ethernet Train Backbone Node).
Firma Hirschmann jest członkiem grupy roboczej IEC odpowiedzialnej za serię norm IEC 61375. Funkcjonalność ETBN zaimplementowana została w switchach OCTOPUS II. Protokół TTDP (Train Topology Discover Protocol) podczas procesu inauguracji pociągu automatycznie tworzy reguły routingu oraz tablicę translacji adresów NAT, umożliwiając komunikację podsieci poszczególnych pojazdów/wagonów o tej samej adresacji z siecią szkieletową a także sąsiednimi pojazdami/wagonami całego składu. Bypass na portach uplinkowch zapewnia nieprzerwaną transmisję w szkielecie sieci nawet w przypadku braku zasilania.