Zakład nie przekazywał w terminie pojazdów na przeglądy P3, a jakość tych, które zostały przeprowadzone, jak też realizowanych przez firmy zewnętrzne napraw P4 i odbiorów technicznych, nie była zadowalająca. W krótkim czasie po wykonaniu P3 i P4, konieczne było skierowanie pojazdów do kolejnych napraw. Skrajnym stwierdzonym przypadkiem było m.in. dokonanie odbioru niesprawnego pojazdu. Lubuski Zakład POLREGIO, który dysponuje tylko jednym punktem utrzymania taboru wyposażonym w tor z podnośnikami kolejowymi (PUT „Rzepin”), udostępniał podmiotom trzecim infrastrukturę kluczową dla realizacji przeglądów i napraw pojazdów Zakładu, co ograniczało własne możliwości utrzymaniowo-naprawcze.
Zarząd POLREGIO, niezależnie od poleconych działań naprawczych, planuje dalszą kontrolę w zielonogórskim Zakładzie. Ma ona ruszyć w pierwszym kwartale 2025 r. Przewoźnik podjął też decyzję o zmianach kadrowych w kierownictwie Zakładu.