Tabor

Alstom zaprezentował nowy pociąg zasilany akumulatorowo

Alstom i VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) zaprezentowały nowy, zasilany akumulatorowo pociąg. To istotny etap w kierunku ograniczenia zanieczyszczeń na niezelektryfikowanych trasach kolejowych.

Coradia Continental (fot. Alstom)
Coradia Continental (fot. Alstom)

Eksploatacja w 2024 r.

Opracowany przez Alstom, światowego lidera inteligentnej i zrównoważonej mobilności pociąg zaprezentowano 21 sierpnia 2023 r. VMS, zarząd transportu środkowej Saksonii, zamówił łącznie jedenaście akumulatorowo-elektrycznych pociągów Coradia Continental.

Pierwsze kursy ruszą na linii Chemnitz-Lipsk w 2024 r.

– Dzięki pociągom wodorowym i akumulatorowym Alstom oferuje swoim klientom dwa przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania napędowe dla kolei – mówi Müslüm Yakisan, prezes Alstom w regionie DACH.

Coradia Continental – zielone i komfortowe pociągi

Zasilany bateriami pociąg może pokonać odległość do 120 kilometrów. Może kursować zarówno na trasach elektryfikowanych, jak i na odcinkach linii niezelektryfikowanych.

Trzyczłonowe pociągi Coradia Continental mierzą 56 metrów długości. Prędkość, z jaką mogą się poruszać w trybie akumulatorowym, wynosi 160 km/h. Pojemność akumulatorów litowo-jonowych dostosowano w ten sposób, aby pociąg mógł kursować również na linii bez trakcji.

Produkcja akumulatorowych pociągów elektrycznych leży po stronie niemieckich zakładów w Salzgitter i Mannheim. Zakład Alstom w Tarbes zaprojektował podsystem trakcji akumulatorowej.

Kolejny krok w kierunku ekologii

To kolejny projekt Alstom o zerowej emisji bezpośredniej w taborze kolejowym. W 2016 r. producent wprowadził Coradię iLint – pierwszy i jedyny na świecie pociąg napędzany wodorem.

Image
Fot. Alstom, twitter.com

– Dzięki pociągom akumulatorowym firmy Alstom chcemy wejść w przyszłość lokalnego kolejowego transportu pasażerskiego – mówi Mathias Korda, dyrektor zarządzający Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS).

 

Rozwiązania trakcyjne proponowane przez Alstom umożliwiają również przekształcenie istniejących pociągów z silnikiem Diesla na napęd zeroemisyjny.

Dodaj komentarz