Analizy

Bezpieczeństwo na wysokim poziomie, rozkład jazdy do zmiany. Koleje Wielkopolskie publikują wyniki ankiety

Bezpieczeństwo, czystość w pociągu oraz łatwość zakupu biletu – to najwyżej oceniane przez pasażerów elementy w badaniu jakości świadczonych usług w Kolejach Wielkopolskich. Badanie przeprowadzone zostało w pierwszej połowie listopada 2019 r.

Ankiety rozdawane są wśród pasażerów od 5 lat – dwa razy w ciągu roku.

– Głównym celem badania jest poznanie opinii i oczekiwań naszych podróżnych – podkreślają przedstawiciele KW. – Ich poznanie pozwoli na jak najlepsze dostosowanie oferty spółki do potrzeb naszych klientów.

 

Wśród kwestii poruszanych w badaniu znalazły się pytania dotyczące m. in. rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży, czy też sposobu dotarcia na stację kolejową. W ostatnim badaniu udało się zebrać ponad 3,5 tys. opinii.

Wyniki badań jakości:

Wśród elementów najwyżej ocenionych przez naszych podróżnych znalazły się m. in.

  • Bezpieczeństwo
  • łatwość zakupu biletu
  • czystość w pociągu
  • uprzejmość obsługi

Czas przejazdu pozytywnie ocenia 91 proc. podróżnych. W stosunku do poprzedniego badania, wynik ten jest wyższy o 2 punkty procentowe. Podobny wzrost odnotowany został w pytaniu o jakość przekazywanych informacji (82 proc.)

– Chcąc podnosić standard świadczonych usług w miarę możliwości staramy się wprowadzać proponowane przez państwa zmiany – dodają przedstawiciele przewoźnika. – Państwa opinie stanowią ważne źródło informacji, na bazie których dokonywane mogą być modyfikacje oferty.