Analizy

Bezpieczeństwo na wysokim poziomie, rozkład jazdy do zmiany. Koleje Wielkopolskie publikują wyniki ankiety

Bezpieczeństwo, czystość w pociągu oraz łatwość zakupu biletu – to najwyżej oceniane przez pasażerów elementy w badaniu jakości świadczonych usług w Kolejach Wielkopolskich. Badanie przeprowadzone zostało w pierwszej połowie listopada 2019 r.

Ankiety rozdawane są wśród pasażerów od 5 lat – dwa razy w ciągu roku.

– Głównym celem badania jest poznanie opinii i oczekiwań naszych podróżnych – podkreślają przedstawiciele KW. – Ich poznanie pozwoli na jak najlepsze dostosowanie oferty spółki do potrzeb naszych klientów.

 

Wśród kwestii poruszanych w badaniu znalazły się pytania dotyczące m. in. rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży, czy też sposobu dotarcia na stację kolejową. W ostatnim badaniu udało się zebrać ponad 3,5 tys. opinii.

Wyniki badań jakości:

Wśród elementów najwyżej ocenionych przez naszych podróżnych znalazły się m. in.

  • bezpieczeństwo
  • łatwość zakupu biletu
  • czystość w pociągu
  • uprzejmość obsługi

Czas przejazdu pozytywnie ocenia 91 proc. podróżnych. W stosunku do poprzedniego badania, wynik ten jest wyższy o 2 punkty procentowe. Podobny wzrost odnotowany został w pytaniu o jakość przekazywanych informacji (82 proc.)

– Chcąc podnosić standard świadczonych usług w miarę możliwości staramy się wprowadzać proponowane przez państwa zmiany – dodają przedstawiciele przewoźnika. – Państwa opinie stanowią ważne źródło informacji, na bazie których dokonywane mogą być modyfikacje oferty.

 

Ankiety pokazały również, które działania wymagają od Kolei Wielkopolskich zmian. Wśród wskazanych elementów jest dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych (11 proc. negatywnych ocen).

– Powyższe jest spowodowane m. in. częstymi zmianami rozkładu jazdy oraz pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK S.A – tłumaczy przewoźnik. –  Zaznaczyć jednak należy w tym przypadku spadek negatywnych opinii o 2 proc.

 

W dalszym ciągu jednym z najsłabiej ocenianych elementów jest otoczenie podczas podróży (dworzec, perony oraz infrastruktura wokół dworca) i wynosi obecnie 10 proc.