Aktualności

Bezpieczniejsze przejazdy kolejowo-drogowe w sześciu województwach

Zwiększy się bezpieczeństwo na 46 przejazdach kolejowo-drogowych w województwach: śląskim, małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim, opolskim i dolnośląskim. Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości ponad 180 mln zł obejmującą zaprojektowanie i wykonanie robót, które znacząco poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowym i kolejowym. Projekt realizowany jest z wykorzystaniem środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie wykorzystują środki unijne i krajowe, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe. Spółka podpisała umowę z wykonawcą – firmą Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony Sp.k. – na zaprojektowanie i realizację prac na 46 przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycja odbywa się w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap VII”, współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Wartość kontraktu wynosi 180,7 mln zł.

Modernizacja obejmie przejazdy zlokalizowane w sześciu województwach: świętokrzyskim, opolskim, podkarpackim, śląskim, małopolskim i dolnośląskim. W ramach prac zainstalowane zostaną nowe systemy ostrzegania – sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, automatyczne zapory oraz urządzenia do zdalnego sterowania ruchem. Zastąpią one dotychczasowe starsze, często ręcznie obsługiwane zabezpieczenia. Niektóre przejazdy będą zdalnie monitorowane lub zostaną w pełni zautomatyzowane. Celem jest szybsze i skuteczniejsze ostrzeganie kierowców o nadjeżdżających pociągach i ograniczenie ryzyka wypadków.

Prace będą realizowane m.in. na terenie gmin: Koniecpol (lk61), Ciasna (lk143), Krupski Młyn (lk152), Włoszczowa (lk61), Muszyna (lk96), Andrychów (lk117), Ząbkowice Śląskie (lk137), Kluczbork (lk143), Strzyżów (lk106), Komańcza (lk107), Skołyszyn (lk108), Czechowice-Dziedzice (lk139), Czerwionka-Leszczyny (lk140), Rudziniec (lk153).

Więcej bezpieczeństwa – mniej ryzyka
Nowe rozwiązania techniczne pozwolą zwiększyć poziom bezpieczeństwa zarówno dla użytkowników dróg, jak i dla ruchu kolejowego. Automatyczne systemy ostrzegania i sterowania ruchem pozwolą szybciej reagować na nadjeżdżające składy i lepiej zabezpieczyć ruch drogowy. Inwestycja jest częścią szerszego programu modernizacji infrastruktury kolejowej, który PLK S.A. prowadzi z wykorzystaniem środków krajowych i unijnych. Celem tych działań jest nie tylko poprawa bezpieczeństwa, ale także większa niezawodność i efektywność transportu kolejowego w Polsce.

Dodaj komentarz