Inwestycje Pasażer

CPK pokazał wizualizacje infrastruktury na linii KDP

W dłuższej perspektywie przyczyni się ona do zwiększenia powierzchni biologicznie czynnej oraz pochłaniania pyłów i dwutlenku węgla. Jest to szczególnie istotne w kontekście ograniczania negatywnego wpływu inwestycji na środowisko. Zastosowane zostaną powłoki antygrafitti odporne na działanie warunków atmosferycznych, co zmniejszy koszty eksploatacji.

Projekt tunelu zapewnia nie tylko najwyższy standard techniczny, ale także innowacyjne podejście do bezpieczeństwa użytkowników. Dzięki dwunitkowej konstrukcji tunelu w razie potrzeby każda z naw może pełnić funkcję obszaru ewakuacyjnego.

Regularne rozmieszczenie przejść poprzecznych pomiędzy nitkami w odstępach nie większych niż 500 m umożliwia szybki dostęp do bezpiecznej strefy, co spełnia rygorystyczne normy ochrony przeciwpożarowej. Projekt uwzględnia wymagania ewakuacyjne dla osób z niepełnosprawnościami i starszych.

Linia kolejowa nr 85 na odcinku Warszawa – Łódź pozwoli na pokonanie tej trasy najszybszym pociągiem dużych prędkości w około 40 minut, czyli niemal 2 razy szybciej niż obecnie. Poprowadzenie linii w nowym śladzie umożliwi osiągnięcie parametrów Kolei Dużych Prędkości.

Co ważne, od grudnia 2023 r. i stycznia 2024 r. odcinki warszawski i łódzki tej trasy mają wydane decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Rozpoczęcie prac budowlanych dla projektu LK85 planowane jest na II połowę 2026 roku.

Fragment linii kolejowej Warszawa – Łódź będzie stanowił trzon „Y”, czyli trasy prowadzącej ze stolicy Polski przez Łódź do Wrocławia i Poznania. Cały 480-kilometrowy projekt będzie budowany etapami i zostanie ukończony w 2035 roku. Umożliwi realizację celu „Polska 100 minut”, a nowa infrastruktura kolejowa zapewni naszemu państwu lepszą integrację z krajami Europy Środkowej i Zachodniej.

Dodaj komentarz