Aktualności global Targi

Czeski przemysł kolejowy triumfuje na TRAKO 2025

Podczas targów BORCAD odbył szereg kluczowych spotkań i potwierdził oraz rozwinął współpracę z ważnymi przewoźnikami regionalnymi w województwach mazowieckim i łódzkim – spółkami Koleje Mazowieckie i ŁKA, które należą do najważniejszych graczy na polskim rynku kolejowych przewozów regionalnych.

Rynek polski jest jednym z pięciu najważniejszych rynków zbytu Škoda Group. Na targach TRAKO Škoda Group potwierdziła swoją pozycję czołowego europejskiego producenta pojazdów dla bezemisyjnej mobilności miejskiej i kolejowej. Ekspozycja Škody należała do najciekawszych prezentacji tegorocznej edycji TRAKO. Škoda zaprezentowała m.in. najnowszy tramwaj ForCity Plus 52T, nawiązując tym samym do udziału w trwającym przetargu na 150 tramwajów dla Warszawy, w którym producent ma ambicję zwyciężyć.

Do głównych atutów tramwajów nowej generacji, które budzą duże zainteresowanie przewoźników, należą nie tylko wyższy komfort podróżowania komunikacją miejską, lecz także m.in. wydłużone cykle serwisowe, co przekłada się na znacznie niższe koszty eksploatacji i utrzymania. Škoda Group zaprezentowała również nową generację bateryjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych RegioPanter BEMU – pierwsze cztery pociągi w Czechach przejechały już ponad pół miliona kilometrów. Technologia ta jest rozwiązaniem dla bezemisyjnego i efektywnego transportu regionalnego na liniach dotąd niezelektryfikowanych. Pasażerom zapewnia szybsze połączenia bez konieczności przesiadek, a organizatorom – dzięki większemu zainteresowaniu komfortową podróżą koleją – oszczędności środków publicznych.

Na targach spółka zaprezentowała także własny system antykolizyjny, którego dostawy do miejscowych tramwajów Škoda Group zabezpieczyła umową z partnerem we Wrocławiu.

Udział spółki AŽD w targach TRAKO w Gdańsku dodatkowo wzmocnił jej pozycję na rynku polskim. Udało się potwierdzić partnerstwa z czołowymi firmami budowlanymi i infrastrukturalnymi, które obecnie postrzegają AŽD jako pełnoprawnego dostawcę urządzeń srk oraz wiarygodnego partnera w dużych kontraktach. Firma koncentruje się obecnie głównie na dostawach elektronicznych nastawni i elementów bezpośrednio widocznych w infrastrukturze kolejowej, takich jak semafory czy napędy zwrotnic, których w Polsce zainstalowała już ponad tysiąc sztuk i wkrótce dostarczy kolejne setki. W przyszłości otwierają się także możliwości w przetargach technologicznych, zwłaszcza w zakresie systemów ETCS poziomu 1 i 2.

AŽD zakończyła już lub prowadzi kontrakty modernizacyjne na kluczowych odcinkach polskiej infrastruktury kolejowej, m.in. na liniach: Szczecin – Poznań, Kartuzy – Gdańsk Osowa – Somonino, Bydgoszcz Fordon, Sochaczew, Terespol, Oleśnica – Kępno, Będzin – Katowice Szopienice oraz Kuźnia Raciborska.

TRAKO jest w tym roku dla spółki BONATRANS (lider europejski w produkcji zestawów kołowych do pojazdów szynowych z siedzibą w Boguminie) najważniejszą zagraniczną prezentacją, którą wykorzystuje do umacniania relacji z klientami ze wszystkich segmentów transportu kolejowego.

Do Polski od wielu lat dostarczamy zestawy kołowe do nowych pojazdów, a także koła i osie do ich utrzymania – praktycznie do wszystkich typów: metra, tramwajów, zespołów trakcyjnych, lokomotyw i wagonów towarowych – w ciągu ostatnich 10 lat o wartości 4 mld CZK. W związku z rozwojem targów w ostatnich latach odbyliśmy także dziesiątki spotkań z partnerami z innych krajów Europy i kontynentów, w tym z Turcji, Maroka, Brazylii czy Argentyny – mówi Marcel Ujfaluši, menedżer marketingu i rozwoju biznesu w spółce BONATRANS.

 

Dodaj komentarz