Polregio dokłada wszelkich starań, aby troska o inkluzywność i dostępność przewozów przejawiała się nie tylko w doskonaleniu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej wybierają ten środek transportu oraz w ogólnym ujęciu o wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego.
– Rozwijamy się i obserwujemy, jak bogata pod względem liczby przejazdów oferta oraz szereg usprawnień wpływają na wzrost popularności kolei. Zyskuje ona szczególnie jako środek transportu w dojazdach do pracy i szkół. Zdajemy sobie jednak sprawę, że budowanie oferty przewozowej to zadanie zarówno przewoźników, jak i organizatorów publicznego transportu oraz zarządcy infrastruktury. O tym, czy Polacy wybierają kolej, decydują różne powody. Do głównych należy to, czy w dane miejsce kolej obecnie dociera, ale są też inne, takie jak częste i wygodne skomunikowanie z innymi środkami transportu. Polregio prowadzi dialog ze wszystkimi uczestnikami publicznego transportu, aby przybliżyć pociągi i zachęcić do podróżowania koleją wszystkich mieszkańców Polski, w każdym zakątku – dodaje Marcel Klinowski, wiceprezes Polregio.
Informacja prasowa