Wraz z początkiem września PKP Intercity otworzyło procedurę przetargową na dzierżawę automatów vendingowych, czyli popularnych maszyn sprzedających przekąski i napoje. Zgodnie z założeniami oferta wymagała obsługi 60 wagonów typu 111A-30 COMBO oraz 14 modeli ED47 (zwanych pieszczotliwie „Edytami”). Łącznie oczekiwano 148 urządzeń – jednak nie zgłosił się żaden podmiot, który zaoferowałby udostępnienie automatów wraz z ich pełną obsługą.
Jakich automatów potrzebuje PKP Intercity?
Wśród 148 maszyn vendingowych miały się znaleźć 74 automaty przeznaczone do sprzedaży słodyczy, przekąsek oraz napojów zimnych – najczęściej butelkowanych lub w puszkach. Drugą część miały natomiast stanowić urządzenia przygotowujące napoje ciepłe.
Warunki przetargu obejmowały nie tylko leasing maszyn, ale też ich regularne uzupełnianie oraz serwisowanie. Do tego obsługa pokładowa pociągów miała przejść stosowne przeszkolenie z możliwości wydawania znajdujących się w automatach przekąsek w sytuacjach awaryjnych.
PKP Intercity poniosło już w związku z tym przetargiem pewne koszty – zmodernizowano między innymi część wagonów, wydzielając w nich odpowiednią przestrzeń użytkową do podłączenia automatów vendingowych. Okres dzierżawy miał wynosić 48 miesięcy z możliwością rozszerzenia do 60 miesięcy.