Pasażer

Dni Otwarte Funduszy Unijnych z PLK SA

Zobaczenie z bliska największych inwestycji kolejowych w Polsce – stacji Warszawa Zachodnia oraz fragmentu podziemnej trasy kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, które powstają dzięki wsparciu ze środków unijnych, było możliwe podczas Dni Otwartych Funduszy Europejskich. Atrakcje dla mieszkańców zorganizowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z okazji 20-lecia Polski w Unii Europejskiej.

Zwiedzanie stacji Warszawa Zachodnia (fot. Anna Znajewska-Pawluk | PKP PLK)
Zwiedzanie stacji Warszawa Zachodnia (fot. Anna Znajewska-Pawluk | PKP PLK)

Kolejarze wspólnie z pasażerami i miłośnikami kolei świętowali 20-lecie Polski w Unii Europejskiej. Z tej okazji można było zobaczyć z bliska budowę Warszawy Zachodniej i tunelu kolejowego pod Łodzią. To największe inwestycje kolejowe w Polsce współfinansowane ze środków unijnych.

Prace przy budowie stacji Warszawa Zachodnia są mocno zaawansowane. Uczestnicy wizyt technicznych mogli zobaczyć między innymi budowane przejście podziemne i wnętrze budynku dworca. Na Zachodniej dla uczestników tegorocznych Dni Otwartych Funduszy Europejskich czekało także stoisko kampanii Bezpieczny Przejazd. W Łodzi z okazji 20-lecia Polski w UE kolejarze zaprezentowali zainteresowanym budowę przystanku Polesie. Następnie obejrzeli z bliska dużą maszynę TBM o imieniu Katarzyna, która drąży dwutorowy tunel pod centrum miasta w kierunku Dworca Fabrycznego. W sobotę spacery techniczne z mieszkańcami zorganizowane były na stacji Łódź Fabryczna.

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia zapewni pasażerom lepsze warunki podróżowania. Nowe perony będą połączone z dwiema warszawskimi dzielnicami kładką i przejściem podziemny. Stacja będzie przykryta dachem. Realizowane prace są dofinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Więcej szczegółów o inwestycji podanych jest na stronie www.stolicadobrychrelacji.pl

Budowa tunelu otworzy Łódź i centrum Polski na nowe połączenia, które pozwolą lepiej wykorzystać potencjał Łodzi Fabrycznej – komunikacyjny oraz komercyjny. Przejazd pociągiem przez miasto pomiędzy głównymi stacjami będzie krótszy. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

Dodaj komentarz