Raport z Polski Tramwaje

Dobra perspektywa tramwajów

Wyzwaniem jest także umiejętne wpisanie infrastruktury szynowej w układ geograficzny i urbanistyczny miasta, w szczególności w układ dróg i infrastruktury podziemnej.

– Oczywiście infrastruktura tramwajowa wymaga precyzyjnego interdyscyplinarnego planowania inżynieryjnego. Projektowanie tras, lokalizacji przystanków, zastosowanie odpowiednich technologii budowy torów i sieci trakcyjnej jest kluczowe dla skutecznego funkcjonowania systemu tramwajowego – twierdzi dyrektor Kozłowski i dodaje: – Trzeba też uwzględnić wiele innych czynników, takich jak aspekty środowiskowe, społeczne, ruch drogowy, bezpieczeństwo, koordynacja z innymi środkami transportu i potrzeby pasażerów. Ważnym elementem jest budowa infrastruktury przyjaznej dla osób niepełnosprawnych.

Dla B-Act rynek inwestycji tramwajowych ma bardzo istotne znaczenie. Przyczynia się on do rozszerzania możliwości biznesowych oraz wpływa na rozwój i know-how firmy. Doświadczenie zdobyte przy realizacji infrastruktury tramwajowej wykorzystujemy w kolejnych realizacjach, na rynku zarówno krajowym, jak i międzynarodowym.

– Przyszłość transportu tramwajowego w Polsce i Europie wydaje się obiecująca, z uwagi na szereg czynników, które wpływają na jego rozwój. W Polsce i wielu innych krajach Europy istnieje sporo istniejących systemów tramwajowych, które wymagają unowocześnienia. Dotyczy to zarówno taboru tramwajowego, jak i infrastruktury. Inwestycje w modernizację linii tramwajowych, rozszerzenie sieci, zakup nowoczesnych tramwajów o niskiej emisji oraz wdrożenie nowych technologii będą kluczowe dla poprawy efektywności i jakości transportu tramwajowego. Ponadto wraz z rosnącą świadomością ekologiczną i potrzebą ograniczenia zanieczyszczeń powietrza coraz większa liczba osób wybiera transport publiczny, w tym tramwaje, jako alternatywę dla samochodów. Ta tendencja stymuluje rozwój transportu tramwajowego. W rezultacie władze lokalne częściej inwestują w rozbudowę istniejących sieci i tworzenie nowych linii. W przyszłości można oczekiwać dalszego wzrostu inwestycji w transport tramwajowy jako elementu strategii zrównoważonego rozwoju – podsumowuje Radosław Kozłowski.

 

Tekst nadesłany/B-Act

Dodaj komentarz