– Zakończyliśmy realizację tego jakże ważnego dla naszej Spółki i całego regionu kontraktu. Jest to wielki sukces i powód do dumy. Liczymy na to, że wszystkie odebrane pojazdy zachęcą podróżnych do korzystania z tego właśnie środka transportu, także dlatego, że jest
on najbardziej ekologiczny. Ponadto, jako drugi największy przewoźnik pasażerski w kraju, nie zwalniamy tempa. Przed nami kolejne inwestycje i nowe przetargi. Naszym celem jest ciągły rozwój oraz polepszanie warunków podróży koleją – podsumował Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny KM.– Realizacja tego zamówienia przypadła na burzliwy i trudny czas – na przełomie 2019 i 2020 roku wybuchła pandemia Covid, w 2022 wojna w Ukrainie. Oba wydarzenia negatywnie wpłynęły na naszą działalność – zaburzyły łańcuchy dostaw, spowodowały znaczny wzrost kosztów materiałów i komponentów do produkcji, jak również kosztów pracy. Mimo wszystkich przeciwności intensywnie pracowaliśmy, aby wywiązać się z podjętego zobowiązania i dostarczyć Kolejom Mazowieckim wszystkie zamówione pojazdy na czas. Było to możliwe dzięki wielkiemu zaangażowaniu mojego zespołu oraz bardzo dobrej współpracy
z naszym Klientem, za co bardzo dziękuję. Wiem, że nasze sprawdzone, komfortowe i niezawodne pojazdy FLIRT cieszą się dużą sympatią pasażerów. To dla nas powód do dumy i satysfakcji. Cieszymy się, że dzięki temu zamówieniu możemy mieć swój udział w poprawie jakości podróżowania koleją w regionie – powiedział Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.
Wliczając jednostki dostarczone przez Stadlera w 2008 roku, w parku taborowym Kolei Mazowieckich jest 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT produkcji Stadlera, które są nowoczesną wizytówką samorządowego przewoźnika kolejowego. Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.