Publikacje Firm

Firma ROTHLEHNER wprowadza na rynek nową platformę na wagon Smmp

Doskonałej jakości urządzenia podnośnikowe i platformy robocze są niezbędnym elementem podczas modernizacji, utrzymania, a także budowy nowych linii kolejowych. Wydajne i nowoczesne platformy są bezpiecznymi, nieskomplikowanymi i szybkimi urządzeniami wykorzystywanymi do prac montażowych i konserwacyjnych.

Platforma została zaprojektowana i zbudowana w tym roku przez firmę ROTHLEHNER, która od czterdziestu siedmiu lat zajmuje się dostarczaniem i serwisowaniem urządzeń. (fot. nadesłane)
Platforma została zaprojektowana i zbudowana w tym roku przez firmę ROTHLEHNER, która od czterdziestu siedmiu lat zajmuje się dostarczaniem i serwisowaniem urządzeń. (fot. nadesłane)

Redakcja STAVEBNISERVER postanowiła sprawdzić nowości na rynku platform roboczych. Jedna z platform została zaprojektowana i zbudowana w tym roku przez firmę ROTHLEHNER, która od czterdziestu siedmiu lat zajmuje się dostarczaniem i serwisowaniem urządzeń.

– W tym roku zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy pierwszy model o wysokości roboczej 18 m. Jest to platforma robocza GSR E180TJ, którą umieszczono na wagonie typu Smmp – powiedział dyrektor czeskiego oddziału firmy ROTHLEHNER Marek Tomášek.

 

Firma do montażu wykorzystała wyremontowany wagon. Specjaliści z firmy ROTHLEHNER zaprojektowali, wyprodukowali i zamontowali urządzenie z zainstalowaną platformą. Następnie całe urządzenie przeszło proces homologacji. Pierwszy egzemplarz platformy trafił do stałego klienta ELEKTROLINE a.s.

Nowoczesne urządzenie wyposażone jest w specjalną ramę (mechanizm przechylny), która przed rozpoczęciem pracy wyrównuje platformę do pozycji zerowej względem podłoża, dzięki czemu umożliwia wykorzystanie urządzenia nie tylko na prostym torze, ale także na łuku. Platforma działa zawsze w płaszczyźnie, niezależnie od pochylenia wagonu, a moment wybicia wysięgnika nie zmienia tego położenia. Mechanizm przechylny przymocowany jest na dwóch obrotowych sworzniach w osi podłużnej wagonu. Poziomowanie działa więc w osi poprzecznej wagonu w zakresie 6° w prawo i 6° w lewo. Cylindry poziomujące są napełniane i kontrolowane przez jednostkę poziomującą własnego projektu ROTHLEHNER typ JJ.

Jednostka ocenia wymagania głównego inklinometru i z wielką precyzją przekazuje informacje dotyczące napełniania pojedynczych cylindrów. Po wyrównaniu ramy z platformą i rozpoczęciu pracy z kosza platformy dalsze poziomowanie zostaje wyłączone z procesu automatycznego oraz zablokowane.

Z powodów bezpieczeństwa automatyczne poziomowanie ramy, podczas gdy kosz nie znajduje się w pozycji transportowej, jest zabronione. Nasze rozwiązanie techniczne idzie jeszcze dalej w zapewnieniu bezpiecznego użytkowania. Części ramy przechylnej platformy są przedłużone belkami, aż do momentu układania ramienia wysięgnika.

W sytuacji, kiedy konieczne będzie złożenie wysięgnika do pozycji transportowej (nawet na zakręcie), wysięgnik platformy zostanie najpierw ułożony na widłach podestu ramienia. Dzięki przedłużonym belkom podest jest w każdym momencie w tej samej pozycji, co całe urządzenie przechylne z platformą. To z kolei sprawia, że platformę można łatwo ułożyć w pozycji bazowej nawet na zakręcie.

Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również możliwość elektronicznego zablokowania wysięgnika platformy podczas skrętu, tak aby w razie potrzeby nie wysunął się na teren bocznicy. Awaryjna pompa elektryczna zapewnia sterowanie awaryjne niezbędne do prowadzenia działań ratowniczych w przypadku awarii głównego źródła zasilania lub w skrajnym przypadku, zapewnia go pompa ręczna.

Dodaj komentarz