Wywiady

Ireneusz Merchel: Europejski Rok Kolei to okazja do debaty [WYWIAD]

Czy w kolejnych latach możemy się spodziewać się dalszej rozbudowy sieci kolejowej w Polsce?

W ramach Krajowego Programu Kolejowego oprócz modernizacji istniejących linii kolejowych budowane są również zupełnie nowe linie kolejowe – jak np. łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ, linia do lotniska w Pyrzowicach , a także linia która połączy stacje Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec – w ramach budowy tunelu średnicowego. W ramach obecnej perspektywy projektowana jest również nowa linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna, która istotnie skróci czas podróży z Krakowa do Zakopanego. W tym miejscu bardzo mocno chcę podkreślić, że od 2016 r w projektach nie są likwidowane żadne tory ani mijanki, a wręcz dobudowywane nowe.

Czy Program Kolej Plus wpisuje się w rozbudowę linii kolejowych? 

Warto dodać, że istotnym elementem jest również odbudowa połączeń kolejowych do miejscowości, które nie maja zapewnionej obsługi koleją dzięki realizacji programu Kolej Plus. Obecnie jesteśmy na II etapie o Programu, w którym wnioskodawcy mają czas na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych. Rozmawiamy z wnioskodawcami na cyklicznych wideokonferencjach. Spotkania dostarczają informacji na temat realizacji wstępnych studiów i są okazją do wymiany doświadczeń np. w przygotowaniu niezbędnych na tym etapie dokumentów. 

Dodaj komentarz