Kanadyjska agencja rządowa – Transport Canada – wydała dwa rozporządzenia ministerialne na mocy ustawy dotyczące bezpieczeństwa na kolei. Celem jest zmniejszenie ryzyka niekontrolowanych przemieszczeń sprzętu kolejowego.
Omar Alghabra, kanadyjski minister transportu:
– Większość niekontrolowanych ruchów pociągów odbywa się na stacjach kolejowych, gdzie ryzyko dla ludności jest mniejsze, ale nadal może być poważne, szczególnie dla pracowników kolei.
1 lutego br. doszło do wykolejenia pociągu Goderich-Exeter Railway na stacji Goderich Yard. Skład toczył się w sposób niekontrolowany przez 8400 stóp, czyli około 2560 metrów iż atrzymał się dopiero na nachyleniu 2,5% -3% przy użyciu zarówno automatycznych, jak i niezależnych hamulców. Pociąg zderzył się z dwoma samochodami i szopą. Na szczęście nikt nie został ranny.
Pierwsze rozporządzenie (MO 21-01) wymaga od kolei wdrożenia określonych procedur tak, aby zapobiec niekontrolowanym ruchom pociągu z powodu niezamierzonego zwolnienia hamulców pneumatycznych pociągu.
Druge (MO 21-02) wymaga od przemysłu kolejowego dodania dodatkowej warstwy obrony poprzez zaproponowanie poprawek do przepisów dotyczących kontroli i bezpieczeństwa lokomotyw kolejowych oraz kanadyjskich przepisów eksploatacji kolei. Poprawki powinny objąć poprawę norm eksploatacyjnych dla lokomotyw wyposażonych w zabezpieczenie przed stoczeniem się, które jest funkcją przeznaczoną do włączania hamulców pneumatycznych w przypadku wykrycia ruchu; oraz wyjaśnienie definicji „pociągu bez nadzoru” w ramach bardziej spójnego stosowania reguły.
Rozporządzenia są efektem zapobiegania niekontrolowanym ruchom sprzętu w momentach zmiany. Ma to pomóc w zapewnieniu stosowania skutecznych procedur bezpieczeństwa we wszystkich pociągach przyjeżdżających do przystanków awaryjnych na stromych pochyłościach.
Omar Alghabra:
– Bezpieczeństwo i ochrona Kanadyjczyków mieszkających i pracujących przy liniach kolejowych jest priorytetem.