Koleje Mazowieckie odebrały już od Stadlera 47 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ER160. To ponad 2/3 rekordowej umowy, zawartej przez mazowieckiego przewoźnika w 2018 r. za zawrotną sumę ponad 2 mld zł.
Park taborowy Kolei Mazowieckich powiększył się w ostatnich dniach lutego o dwa nowoczesne pociągi FLIRT3. To pierwsze w tym roku odbiory. 45 jednostek ezt serii ER160 Stadler dostarczył na Mazowsze do końca 2022 r.
W poniedziałek 27 lutego, w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu, podpisano końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 46 oraz 47 z piątej umowy wykonawczej, w ramach której będzie dostarczonych 16 kolejnych FLIRTÓW. Zostaną one skierowane do obsługi połączeń na linii Warszawa – Tłuszcz.
Wartość tej umowy to ponad 530 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi ponad 215 mln zł.
– Zrealizowaliśmy już znaczną część podpisanego kontraktu, co jest niebagatelnym sukcesem Spółki. W naszym parku taborowym mamy już 47 nowoczesnych FLIRTÓW. Cieszymy się, że dzięki dobrej współpracy z firmą Stadler możemy stale rozwijać się jako przewoźnik pasażerski i zapewniać coraz lepsze oraz bezpieczniejsze warunki podróży na Mazowszu. W ubiegłym roku ponownie stanęliśmy na podium, zajmując drugie miejsce w kraju pod względem liczby przewiezionych podróżnych. Tym samym odzyskaliśmy prawie 95% pasażerów z 2019 r., czyli ostatniego roku sprzed pandemii. Kolejne nowoczesne pojazdy to bardzo duża szansa na dalszy wzrost liczby podróżnych, którzy cenią sobie czas dojazdu do pracy czy szkoły w komfortowych i proekologicznych warunkach – powiedział Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny.
Nowoczesne i komfortowe FLIRTY sukcesywnie zastępują pojazdy starszego typu, które KM sukcesywnie wycofują. Ma to wpływ na polepszenie oferty przewozowej i zwiększanie atrakcyjności połączeń uruchamianych przez Spółkę.
– Wraz z przekazaniem dwóch nowych ezt FLIRT rozpoczynamy dostawy 16 pojazdów z piątej, ostatniej już umowy wykonawczej z Kolejami Mazowieckimi w ramach zawartej w 2018 roku umowy ramowej. Bardzo się cieszę, że nasze nowoczesne, energooszczędne i komfortowe pojazdy będą wozić pasażerów na kolejnej trasie Mazowsza – na odcinku Warszawa -Tłuszcz. Jestem przekonany, że przypadną do gustu podróżującym. Dziękuję Kolejom Mazowieckim za dobrą współpracę. Wspólnie tworzymy nowoczesną, bezpieczną i przyjazną dla pasażerów kolej – powiedział Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.
Umowa ramowa dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER160 FLIRT3. Wdrugiej połowie tego roku Koleje Mazowieckie będą posiadały wszystkie zamówione pojazdy.