Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Koleje Śląskie stawiają na energię pochodzącą z odnawialnych źródeł

Do wydarzenia odniósł się także p.o. Prezesa Zarządu Kolei Śląskich.

– Dziś wspólnie pokazujemy, że przyszłość planety i dbałość o klimat to priorytety naszej działalności. Chcemy, aby w niedalekiej przyszłości PKP Energetyka dostarczała nam energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Dzięki temu transport kolejowy w naszym regionie będzie jeszcze bardziej ekologiczny. Mam zatem dobrą wiadomość dla naszych pasażerów – już wkrótce będziecie Państwo mogli podróżować pociągami napędzanymi energią ze słońca i wiatru – mówi p.o. prezesa Kolei Śląskich, Patryk Świrski.

 

KŚ mają ambitny i długoterminowy plan dla transportu kolejowego w Polsce. Jest nim Program Zielona Kolej, będący realną szansą na zmianę miksu energetycznego na kolei w kraju. Potwierdza to kolejna już deklaracja przystąpienia do tego Programu, złożona przez przewoźnika pasażerskiego, znanego z zakupów energooszczędnego, nowoczesnego taboru elektrycznego.

– Naszą misją jest wspieranie rozwoju polskiej kolei. Wierzę, że dzięki współpracy z PKP Energetyka, Koleje Śląskie ograniczą swój ślad węglowy i dzięki temu przyciągną nowych pasażerów, którzy w swoich codziennych wyborach coraz częściej kierują się przesłankami ekologicznymi – podkreśla Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka.

 

Poza ustaleniami dotyczącymi Programu Zielona Kolej, podpisany list intencyjny zawiera także deklarację podjęcia współpracy pomiędzy Kolejami Śląskimi i PKP Energetyka dotyczącej budowy instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków należących do przewoźnika. Mowa tutaj o co najmniej trzech lokalizacjach w okolicach katowickiej siedziby spółki przy ul. Raciborskiej (obiektach biurowych, magazynowych i technicznych). PKP Energetyka podzieli się z Kolejami Śląskimi swoją wiedzą i doświadczeniem pozyskanymi podczas realizacji podobnych projektów. Każda z instalacji fotowoltaicznych będzie miała moc nieprzekraczającą 50 kW, a energia przez nie produkowana wykorzystywana zostanie do zasilania infrastruktury przewoźnika. Dzięki temu ograniczy on swój ślad węglowy i pobór energii z sieci.