Wywiady

Koncepcja rozwiązań kompleksowych – rozmowa z Ryszardem Bojanowskim, Dyrektorem Rozwoju Rynku Pojazdów Szynowych SKB Drive Tech SA

One-stop-shop to również rozwiązywanie problemów związanych z wadami fabrycznymi, jakie zdarzają się w przekładniach stosowanych w tramwajach czy elektrycznych zespołach trakcyjnych. W takich przypadkach opracowujemy rozwiązanie techniczne i wdrażamy je podczas remontów przekładni.

Koncentrując się teraz na sektorze kolejowym – jak zdobywa się klientów w tym obszarze?

Myślę, że w podobny sposób, co w innych sektorach przemysłowych – dobrą ofertą, dobrym produktem czy usługą oraz dobrą obsługą klienta. W naszym przypadku jest to przede wszystkim terminowość w realizacji naszych usług oraz elastyczność w działaniu. Doskonale zdajemy sobie sprawę ze znaczenia, jakie ma czas realizacji przeglądu tramwaju czy EZT – pojazd nie może czekać z przeglądem na dostawę któregokolwiek komponentu bo oznacza to wymierne straty dla przewoźnika. Na nas klienci nie czekają – co więcej, dzięki naszemu potencjałowi firmy produkcyjnej, jesteśmy również w stanie przyspieszyć czasami jakąś realizację – gdy pojazd zostanie wyosiowany w innym terminie, niż wcześniej zakładany lub pojawią się inne problemy po stronie przewoźnika. Doskonale znamy realia branży szynowej i jesteśmy przygotowani na różne scenariusze.

To oznacza, że musicie się wyróżniać na rynku spośród podobnych firm. Jaką macie przewagę nad konkurencją?

Ta przewaga to właśnie wspomniany wcześniej potencjał przedsiębiorstwa produkcyjnego. Znakomita większość firm remontujących przekładnie tramwajowe czy EZT to firmy stricte remontowe – zajmujące się usługami serwisowymi i remontowymi na zasadzie warsztatów – autoryzowanych lub nieautoryzowanych. SKB Drive Tech jest połączeniem warsztatu serwisowego z fabryką wytwarzającą przekładnie i części do nich. Procesy serwisowe zazębiają się z produkcyjnymi – korzystając z tej samej bazy inżynierskiej, produkcyjnej i jakościowej. Projektujemy i wytwarzamy mosty i przekładnie napędowe dla najbardziej wymagających aplikacji – pracujące tysiąc metrów pod ziemią w kopalni miedzi czy w wymagającym klimacie Syberii czy tropików. Przekładnie tramwajowe czy te pracujące w EZT-ach to oczywiście również wymagający produkt – natomiast dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu możemy z pewnością powiedzieć, że trafiając do Radomska, trafiają w bardzo dobre ręce.

Jednoznacznie oznacza to również korzyści dla klienta – jakie?

Korzyści dla klienta to oczywiście wspomniane już jakość, terminowość i rzetelność w realizacji usługi. Najważniejsze korzyści wynikają jednak z naszej elastyczności w podejściu do potrzeb klienta – wynikającej ze wspomnianego również potencjału firmy produkcyjnej, OEM. Rozwiązujemy problemy klientów, nie generujemy ich – tylko tyle i aż tyle.

Koniecznie muszę zadać pytanie o obszar projektowy – może Pan zdradzić jak wygląda ta sfera w SKB Drive Tech? Czy opieracie się na własnych zasobach czy też wspieracie wiedzą z zewnątrz?

Mamy własny dział konstrukcyjno-projektowy i to na nim spoczywają zadania rozwoju technicznego, jak również kwestie związane z rozwiązywaniem problemów technicznych Klientów. Z ponad stuletnim doświadczeniem w napędach dysponujemy własnym know-how, natomiast gdy zachodzi taka potrzeba, współpracujemy oczywiście z partnerami z rynku czy z ośrodków badawczych i akademickich.

Dodaj komentarz