global Inwestycje Przewozy towarowe

Korea wycofuje pociągi z silnikiem diesla

Do 2029 r. Korea Południowa zamierza wycofać z eksploatacji wszystkie lokomotywy spalinowe i pociągi pasażerskie z silnikiem diesla. Zdaniem prezydenta Moona Jae zmniejszy to emisję dwutlenku węgla do atmosfery o ok. 30 proc.

Fot. Minseong Kim / Wikimedia Commons

Jak informuje portal railjournal.com, pociągi spalinowe zastąpione zostaną pojazdami EMU-250, które osiągnąć mogą prędkość 260 km/h. Flota pięciu 6-wagonowych pojazdów rozpoczęła jazdy na linii Seul – Gyeongju na początku stycznia. Składy dostarczone zostały do Korei w ramach kontraktu na 84 pojazdy, podpisanego z Hyundai Rotem o wartości 196,4 mln dolarów USD.

Pozostałe pociągi zostaną wykorzystane do obsługi usług na liniach Centre Island i Seohae.

Korea czeka także na realizację kontraktu na 30 zestawów do obsługi linii Gyeongjen. 102 mld Won.

– Do 2029 roku zastąpimy wszystkie pociągi pasażerskie z silnikiem diesla pociągami KTX-Eum i ustanowimy przyjazny dla środowiska transport kolejowy w całym kraju – mówi Moon, cytowany przez railjournal. – Tym samym zmniejszymy emisję 70 tys. ton gazów cieplarnianych, co jest równoważne z zasadzeniem 10 milionów drzew i awansujemy do społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

Oprócz niedawno otwartego odcinka linii Jungang z Wonju do Jecheon, Korail i Korea Rail Network Authority (KRNA) kontynuuje elektryfikację odcinków sieci. Obejmuje to większość odcinków linii Donghae Line na wschodnim wybrzeżu oraz części linii Gyeongjeon Line między Gwangyang i Jinju. Inwestycja ma zostać ukończona do 2022 roku.

W połowie lipca 2020 r. koreański rząd ogłosił start 6-letniego programu „Zielony Nowy Ład”. Jego wartość to 114 bilionów wonów.