Polski przewoźnik kolejowy z Torunia uruchomił regularne połączenie intermodalne, które umożliwia bezpośrednie przewozy z Ukrainy i Polski do Holandii. Pociągi na tej trasie kursują od końca listopada.
W spółce podkreślają, że połączenie uruchomiono z myślą o realizacji rosnących zleceń na przewozy ładunków z Belgii, Holandii i zachodnich Niemiec do południowej Polski i dalej na Ukrainę. Oczywiście Spółka realizuje także transport ładunków w odwrotnych kierunkach. Warto również wspomnieć, że obok przewozów kolejowych Laude Smart Intermodal przy tych połączeniach świadczy także usługi dostaw door to door, przy wykorzystaniu własnego transportu kołowego o ładowności do 30 ton.
Z terminalu w Sosnowcu realizowany będzie przewóz kontenerów 20’,23’,30’,40’ i 45’ z możliwością transportu drogowego na pierwszej i ostatniej mili. Oczywiście możliwe jest także skorzystanie w transporcie z innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez Spółkę, czyli wagonów ze składaną podłogą htcoil do przewozu kręgów stalowych, kontenerów do przewozu stali oraz 20-stopowych kontenerów HTSYP do przewozu materiałów sypkich lub palet o pojemności powiększonej do 43 m3.
Trasa pociągu do Oss została tak zaplanowana, aby obejmować wykorzystanie możliwości załadunkowych i rozładunkowych zarówno terminala w Zamościu, który pełni kluczową role przy eksporcie i imporcie towarów z Ukrainy, jak i sosnowca, który od dawna obsługuje przewozy slabów z Niemiec oraz kręgów i prętów stalowych do Holandii i Belgii. Trafiają tu także ładunki nawozów sztucznych z portów, przywożone w kontenerach.
Siemens Mobility zmodernizuje największą towarową stację kolejową w Holandii
Pociąg będzie wyruszał w niedzielę z Zamościa, a po dotarciu i doładowaniu w Sosnowcu we wtorek wyjedzie w kierunku Oss, gdzie dotrze w czwartek. W drogę powrotną wyruszać będzie w piątek.
Region Oss daje możliwość wygodnej i szybkiej wysyłki w kierunku północno-wschodniej Brabancji, częściach Geldrii, północnej Limburgii i Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. Do miasta można łatwo dojechać drogą lądową i koleją. Dzięki dużemu portowi śródlądowemu region jest łatwo dostępny także dla żeglugi. Kluczowymi gałęziami przemysłu w regionie są przemysł rolno-spożywczy, nauki przyrodnicze i logistyka.