W roku 2023 planujemy wymianę pozostałych opraw wewnętrznych w zakładach (łącznie 4 tys.). Działania te pozwolą na dalsze obniżenie zużycia energii o min. 500 MWh rocznie. Obecnie zaś przygotowujemy się do kolejnego przetargu związanego z tym projektem.
Powiązane artykuły
PKP PLK wspiera młodzież w edukacji zawodowej
Uczniowie kierunków kolejowych, w tym prawie 250 stypendystów PKP Polskich Linii Kolejowych, zakończyli kolejny rok przygotowań do pracy. W przyszłości chcą oni zostać dyżurnymi ruchu, automatykami sterowania ruchem oraz specjalistami budownictwa kolejowego. Po ukończeniu edukacji będą odpowiedzialni za kursowanie pociągów i bezpieczeństwo m. in. na torach i mostach. Rok szkolny 2019/2020 ukończyło m.in. 243 stypendystów […]
W 2019 r. najbardziej punktualna była WKD, najmniej – PKP Intercity [RAPORT]
Dane pochodzące od zarządców infrastruktury pokazują obszary mające wpływ na punktualność przewozów pasażerskich. Szczególną uwagę zwracają wzajemne zależności między przyczynami opóźnień u poszczególnych przewoźników. Oznacza to, że np. awaria lokomotywy jednego przewoźnika może mieć negatywne konsekwencje dla innych podmiotów w oddalonych miejscach na sieci. Nawet pojedyncze zdarzenie może przełożyć się na wyniki przewoźników na obszarze całego województwa, […]
Psy wytropią złodziei infrastruktury kolejowej
Z plagą kradzieży na terenach kolejowych w Anglii próbują rozprawić się… psy tropiące. Zwierzęta wspierają służby w łapaniu złodziei kabli i innych materiałów, które znikają z linii kolejowych. W jaki sposób psy są w stanie dotrzeć do złodziei? Infrastruktura kolejowa jest spryskiwana specjalnym roztworem DNA, dzięki któremu zwierzęta łapią trop. Wyszkolone czworonogi dostarcza firma Search […]