Tramwaje Wydarzenia

Modertrans Poznań zaprezentował nowy tramwaj Moderus Gamma LF 05 AC [FILM]

Tramwaj Gamma posiada także system odzysku energii z hamowania. Wytracana energia gromadzona jest w zasobniku zbudowanym z superkondensatorów, a następnie wykorzystywana podczas najbardziej energochłonnego procesu rozruchu lub do jazdy autonomicznej w przypadku zaniku napięcia w sieci. Gromadzenie w zasobniku pojazdu energii odzyskiwanej podczas hamowania pozwala na efektywniejsze jej wykorzystanie, niż w przypadku tradycyjnej rekuperacji, czyli zwrotu energii do sieci trakcyjnej.

Podobnie jak Lajkoniki, jeżeli zabraknie zasilania, Moderus Gamma LF 05 AC będzie mógł przejechać ponad 2 km z wykorzystaniem energii zgromadzonej w superkondensatorach.

Większy komfort pracy będzie miał motorniczy. Kabina wyposażona została m.in. w: system antykolizyjny, czujnik zmęczenia motorniczego oraz alkotest, warunkujący dopuszczenie motorniczego do rozpoczęcia jazdy.

– Nowością w zastosowaniu tramwajowym, zaczerpniętą z branży automotive, jest wyświetlacz HUD – całkowicie przezroczysty wyświetlacz przedstawiający motorniczemu podstawowe parametry jazdy – opisuje producent. – Podgrzewany i wentylowany fotel motorniczego, z możliwością regulacji położenia we wszystkich płaszczyznach, znacząco podniesie komfort pracy, podobnie jak pneumatyczna amortyzacja drgań.

 

W tramwaju Moderus Gamma LF 05 AC znalazły się także rozwiązania nakierowane na bezpieczeństwo i wygodę podróżnych, w tym przede wszystkim: dodatkowe tablice informacji pasażerskiej dla osób słabowidzących, głosowa informacja pasażerska dla osób niewidomych, rampa dla osób z niepełnosprawnościami i wózków dziecięcych, komunikacja z motorniczym poprzez system interkomów, ładowarki USB, podgrzewane poręcze, aktywne w sezonie zimowym, czy podświetlane piktogramy na poręczach, wskazujące miejsca uprzywilejowane i niektóre z powyższych systemów.