Tramwaje

MPK Wrocław prezentuje najnowszy tramwaj od PESA Bydgoszcz [ZDJĘCIA]

W pierwszym członie tramwaju zastosowana jest też pętla indukcyjna wzmacniająca dźwięk zapowiedzi głosowych dla osób niedosłyszących. Poczucie bezpieczeństwa pasażerów wzmacnia system monitoringu z systemem rejestracji obejmujący wnętrze części pasażerskiej i otoczenie. Dodatkowa kamera zamontowana jest w kabinie motorniczego.

Bezpieczeństwo i wygoda motorniczego

– W Pesa Twist 146 N zastosowaliśmy 5 drzwi – 4 dwuskrzydłowe i jednoskrzydłowe. Drzwi jednoskrzydłowe przeznaczone są tylko dla motorniczego. Są tak zaprojektowane tak, by zapewnić prowadzącemu tramwaj bezpieczeństwo. Mają chronić przed wtargnięciem nieupoważnionych osób do kabiny – mówi Marcin Grzyb, dyrektor Sprzedaży Lekkich Pojazdów Szynowych PESA Bydgoszcz. Sama kabina jest przestronna dla zapewnienia motorniczemu wygody podczas wykonywania pracy – dodaje.

 

Nowe tramwaje będą też ciche,  w celu zmniejszenia hałasu podczas pokonywania łuków na I osi wózka zastosowano natryskowy system smarowania obrzeży kół, biodegradowalnym smarem.  Przekształtnikowy układ napędowy umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci. Bardzo istotnym atutem zastosowanego napędu jest możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach awaryjnych, np. gdy zachodzi potrzeba zjechania tramwaju ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa).

Komu nie udało się dziś zobaczyć najmłodszego dziecka wrocławskiego MPK, nic straconego! Kolejna szansa podziwiania na żywo Pesy odbędzie w niedzielę 03.03.2024 r. między 10.00 a 14.00 na torze odstawczym przy wrocławskiej Operze.

Dodaj komentarz