Inwestycje Raport z Polski

Nowe perony i tor na linii Ostrołęka – Chorzele

Po 22 latach PKP Polskie Linie Kolejowe reaktywują trasę Ostrołęka – Chorzele. Gotowe są już perony na wszystkich stacjach, a także przystankach. Inwestycja warta jest ok. 347 mln zł.

Nowy peron i tor na stacji Ostrołęka (fot. Łukasz Bryłowski / PKP PLK)
Nowy peron i tor na stacji Ostrołęka (fot. Łukasz Bryłowski / PKP PLK)

Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele specjalne maszyny szlifowały nowy tor.

Wykonawca zakończył budowę ścianek peronowych na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Na stacji Ostrołęka i Grabowo, a także przystankach Parciaki i Raszujka wykonał nawierzchnię peronów. Ustawił także wiaty, ławki, gabloty i tablice informacyjne. Na stacji Ostrołęka zamontowano sieć trakcyjna. W nowo wybudowanym Lokalnym Centrum Sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowy jest także most kolejowy nad Narwią. Nasunięto nową 245 metrową stalową konstrukcję, ułożono tor i przygotowano chodniki. Obecnie na moście wykonawca montuje miejski rurociąg kanalizacji sanitarnej.

Prace przeniosły się na przystanki Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Olszewka i stację Chorzele. W tych lokalizacjach wykonawca układa nawierzchnię na peronach. Na koniec roku zaplanowano szlifowanie toru na rozjazdach i 19 przejazdach kolejowo – drogowych reaktywowanej linii.

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli wyniesie około 50 minut dla pociągów regionalnych.