Przetargi Tramwaje

Nowe tramwaje dla Krakowa – MPK ogłosił aż trzy przetargi

Krakowskie MPK chce inwestować w nowy tabor tramwajowy. We wtorek 19 grudnia spółka ogłosiła trzy przetargi na zakup nowych niskopodłogowych i klimatyzowanych pojazdów.

MPK Kraków ogłosiło trzy przetargi na nowy tabor tramwajowy.
MPK Kraków ogłosiło trzy przetargi na nowy tabor tramwajowy.

MPK SA w Krakowie podzieliło zakup tramwajów na trzy części. W ramach pierwszego przetargu chce zamówić do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m, do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m oraz do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m.

Zanim krakowskie przedsiębiorstwo ogłosiło przetargi, zorganizowało wstępne konsultacje rynkowe, do których zaprosiło kilkunastu producentów taboru.

Istotne dla miejskiego przewoźnika było zdanie pasażerów. Wybierając zakres zamówienia oraz rodzaj tramwajów, MPK Kraków wzięło pod uwagę zarówno oczekiwania podróżnych, jak i rozwój sieci torowisk w mieście.

– W tym roku została oddana do użytku nowa linia do Górki Narodowej, trwają prace przy budowie linii do Mistrzejowic, a w planach miasta jest powstanie kilku kolejnych tras, w tym m.in. na Azory – przypomina MPK Kraków.

 

Kraków to obecnie jedyne miasto w Polsce, które eksploatuje wagony o długości ponad 40 metrów. Dzięki przetargowi liczba tych pojazdów jeszcze się zwiększy. Krakowska infrastruktura jest do eksploatacji takich pojazdów przystosowana.

Zakup tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m dedykowany jest planom budowy linii tramwajowej na Azory. W pierwszym etapie nie będzie ona miała pętli do zawracania. To właśnie tam przydadzą się nowe dwukierunkowe tramwaje. Oczywiście będą one także wykorzystywane podczas remontów, gdy tramwaje nie będą miały możliwości zawracania na pętli.

Zamówienie jednokierunkowych wagonów o długości ponad 30 metrów to dalszy rozwój i zwieszenie liczby podstawowego typu tramwajów, jakie są eksploatowane w Krakowie.

Zamówienie i dostawa nowych tramwajów dla MPK Kraków wiązać się będzie z wycofaniem z eksploatacji pojazdów z wysoką podłogą. Po zakończeniu inwestycji, cały park taborowy krakowskiego przewoźnika będzie składał się z tramwajów niskopodłogowych, wyposażonych w klimatyzację i system informacji pasażerskiej.

Dodaj komentarz