W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h.
Docelowo linie SKA są planowane według poniższych relacji:
- SKA1: Kraków Lotnisko/Airport – Kraków Główny – Wieliczka Rynek – Kopalnia,
- SKA2: Sędziszów – Kraków Główny – Skawina,
- SKA3: Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów.
Wartość zawartego kontraktu to ponad 109 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi ponad 32.5 mln zł.
PESA Bydgoszcz SA to lider wśród polskich producentów taboru. Spółka dostarczyła dotąd prawie 1500 pojazdów kolejowych, lokomotyw i tramwajów do kilkunastu krajów europejskich. W ostatnim czasie PESA pozyskuje kolejne zamówienia i zdobywa kolejne zagraniczne rynki. Po kontraktach z Ceskimi Drahami i Iasi, wygrała przetargi na dostawę tramwajów dla Sofii, słowackich Koszyc i rumuńskiej Craiova. Jednocześnie zgodnie z planem realizuje produkcję zamówionych pojazdów dla Kolei Małopolskich, Dolnośląskich,, czeskiego RegioJet, czy tramwajów dla Śląska, Torunia i Iasi.
W ostatnim czasie PESA przedstawiła założenia nowej strategii 2025+ – w ramach jej realizacji spółka rozpoczęła inwestycje, wdraża innowacyjne technologie i uruchamia produkcję tramwajów, lokomotyw i nowej platformy pojazdów kolejowych Regio160.
Spółka zdecydowanie stawia na pojazdy niskoemisyjne. Najważniejszym projektem wdrażanym do produkcji jest platforma Regio160. Jej głównym założeniem jest jedna standardowa konstrukcja, która dzięki modułowości zabudowy pozwala konfigurować pojazdy o różnych napędach i dostosowanej do potrzeb przewoźnika zabudowie.
W ramach Platformy Regio160 zaprojektowano różne typy pojazdów – ezt zasilany z trakcji, ezt z dodatkową baterią czy np. ezt zasilany z trakcji i ogniwa wodorowego, który może być wykorzystywany zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i pozbawionych trakcji. PESA konsekwentnie rozwijać będzie również projekty związane z napędami wodorowymi – lokomotywa manewrowa zasilana z ogniw wodorowych zostanie zaprezentowana na targach TRAKO, a zebrane przy jej produkcji doświadczenia zostaną wykorzystane w rozpoczętych już pracach nad wodorowym pojazdem pasażerskim.