Odmieniony wygląd, nowe funkcjonalności i lepsza dostępność dla osób z niepełnosprawnością wzroku – MPK Kraków uruchomiło nową stronę internetową. – Z myślą o ułatwieniu pasażerom planowania podróży przygotowaliśmy wyszukiwarkę połączeń – zaznacza Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy krakowskiego przewoźnika miejskiego.
Zbudowanie i uruchomienie nowej strony internetowej poprzedzone były licznymi wnioskami pasażerów MPK Kraków. Na co szczególnie zwrócono uwagę przy jej tworzeniu?
Jak informuje krakowski przewoźnik, nowa strona internetowa MPK jest przygotowana z myślą o tym, aby wszyscy pasażerowie mogli tam znaleźć każdą potrzebną dla nich informację związaną z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w Krakowie i aglomeracji.
– Duże wymagania przed wykonawcą strony zostały postawione w kwestii dostosowania jej dla osób z niepełnosprawnością wzroku – komentuje Marek Gancarczyk. – Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych pasażerów to osoby niewidome i słabowidzące. Dlatego zależało nam, aby mogły one korzystać z naszej strony internetowej i w łatwy sposób docierać do interesujących ich kwestii. Nowa strona internetowa przeszła szczegółowy audyt dostępności, tzw. WCAG i została pozytywnie oceniona.
Najbardziej wyczekiwaną funkcjonalnością nowej strony internetowej MPK Kraków jest wyszukiwarka połączeń. Jakie możliwości daje?
- wyszukania najlepszego połączenia w Krakowie i aglomeracji zarówno z konkretnego przystanku jak i adresu
- wyszukane połączenie będzie także przedstawione graficznie na mapie
- planowanie będzie uwzględniać realne czasy odjazdów z przystanków tramwajów i autobusów
- dla tych, którzy korzystają najczęściej z kilku połączeń została stworzona możliwość ich dodania do ulubionych. Nie trzeba ich będzie wtedy za każdym razem wyszukiwać z całej listy numerów – wystarczy je wybrać z zakładki Ulubione.
Osoby korzystające ze strony internetowej zwrócą z pewnością uwagę na nowy sposób prezentowania rozkładów jazdy komunikacji miejskiej.
– Dokładne godziny odjazdów z przystanków dla poszczególnych linii będą powiązane z komunikatami – informuje przewoźnik. – Jeżeli jakaś linia będzie zmieniać trasę ze względu np. na remont, to pasażer sprawdzając rozkład dla tej linii od razu zobaczy informacje na ten temat. Wszystko po to, aby nikt nie był zaskoczony zmianą w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Zmiany na nowej stronię będą także dotyczyć relacji z naszym otoczeniem biznesowym:
- przedsiębiorcy zainteresowani reklamą na pojazdach znacznie łatwiej pozyskają informacje o dostępnych typach pojazdów, gdzie można prezentować reklamy oraz sami będą mogli dopasować ofertę do swoich oczekiwań, także tych finansowych.
- w nowy sposób będą także prezentowane informacje dla firm i dostawców zainteresowanych publikowanymi przez MPK w Krakowie zamówieniami.
- na nowej stronie zmieni się także prezentacja ofert pracy.
Nie zabraknie również możliwości łatwego i szybkiego kontaktu między pasażerem a Spółką. Dostępny jest formularz, przy pomocy którego zgłosić można uwagi do funkcjonowania MPK w Krakowie.