Publikacje Firm

Od 25 lat Knorr-Bremse Polska wprowadza innowacyjne rozwiązania zmieniając krajobraz kolejowy naszego kraju

Jednym z interesujących i wymagających projektów dla Spółki było zamówienie na systemy hamulcowe do lokomotywy E4MSUa Griffin, produkowanej przez NEWAG dla operatora PKP Intercity. Ta 4-osiowa lokomotywa jest przeznaczona zarówno do obsługi składów pasażerskich, jak i towarowych. Lokomotywa została zaprojektowana do prędkości eksploatacyjnej 200km/h. Nie bez znaczenia jest fakt, iż lokomotywa ma uzyskać świadectwo homologacji poza Polską, w krajach takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Austria i Niemcy.

Knorr-Bremse dostarcza hydrauliczne systemy hamulcowe i piaskowania oraz kompletne systemy drzwiowe dla dziesięciu operatorów tramwajowych w Polsce, działających w dużych miastach, takich jak Warszawa, Bydgoszcz, Wrocław, Kraków, Szczecin, Gdańsk, Częstochowa, Toruń, Łódź i Olsztyn.

Większość tramwajów w Warszawie i Krakowie jest wyposażonych w hamulce Knorr-Bremse. Należą do nich eksploatowane przez MPK w Krakowie Bombardiery (NGT6 oraz NGT8), Tango czyli pojazdy STADLERA, popularnie zwane Lajkonikami oraz z PESA Bydgoszcz, tzw. Krakowiaki (2014N). Również Tramwaje Warszawskie w swoim taborze dysponują pojazdami, wyposażonymi przez Knorr-Bremse, do których należą te z PESA Bydgoszcz (modele 120N, 120Na Swing, 134N Jazz,128N Jazz Duo) oraz 140N “Warsolino” od Hyundai Rotem.

Biuro Knorr Bremse w Krakowie
Biuro Knorr-Bremse w Krakowie

Zakład produkcyjno – usługowy Knorr-Bremse w Rzeszowie

Najnowszym etapem dynamicznego rozwoju Knorr-Bremse w Polsce było uruchomienie, w styczniu 2023r., nowego zakładu produkcyjno-usługowego w Rzeszowie, w którym usługi świadczy lokalne centrum serwisowe, specjalizujące się w kompleksowych usługach serwisowych urządzeń hydraulicznych i pneumatycznych systemów hamulcowych dla pojazdów szynowych. Pozostałe jednostki, produkujące systemy i urządzenia dla pojazdów szynowych, to Power Electric, specjalizujący się w produkcji elementów wyposażenia elektrycznego, HVAC, produkujący systemy klimatyzacji oraz EVAC, gdzie montowane są systemy sanitarne. Zakład w Rzeszowie ma obecnie powierzchnię ok. 23 tys. m2, natomiast w kolejnych latach przewidywane jest jego powiększenie, nawet do 35 tys. m2.

Bezpieczeństwo i niezawodność mają kluczowe znaczenie w transporcie szynowym. Firma Knorr-Bremse, jako lider rynku, od ponad 120 lat wyznacza trendy i standardy w obu tych dziedzinach. Produkty Knorr-Bremse mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróżnych, dlatego Spółka dokłada wszelkich starań dla utrzymania najwyższych standardów certyfikacji. Od wielu lat pomyślnie przechodzi audyty, zgodnie ze standardami ISO 9001 – System Zarządzania Jakością, ISO 14001 – System Zarządzania Środowiskiem, ISO 45001 – System Zarządzania BHP oraz ISO/TS 22163 IRIS – Międzynarodowy Standard dla Przemysłu Kolejowego.

Wraz z dynamicznym rozwojem branży kolejowej w Polsce, Knorr-Bremse konsekwentnie realizuje swoją misję, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, które podnoszą komfort podróży oraz zwiększają efektywność i bezpieczeństwo transportu szynowego. Historia firmy obfituje w sukcesy i innowacje, które sprawiają, że Knorr-Bremse jest integralnym elementem współczesnego krajobrazu kolejowego w Polsce.

Informacje o Knorr-Bremse

Knorr-Bremse to światowy lider rynku i technologii systemów hamulcowych oraz innych systemów dla pojazdów szynowych i użytkowych. Produkty Knorr-Bremse przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa i wydajności energetycznej w transporcie szynowym i drogowym na całym świecie. 33 000 pracowników w ponad 100 lokalizacjach, w około 30 krajach opracowuje i produkuje innowacyjne rozwiązania i usługi, które spełniają najwyższe standardy technologiczne. W 2023 r. obie dywizje Knorr-Bremse uzyskały łącznie przychody w wysokości około 7,9 mld euro. Od prawie 120 lat Knorr-Bremse przoduje w zakresie innowacyjnych rozwiązań w swoim zakresie produktów, przyczyniając się do rozwoju technologii mobilnych i transportowych. Knorr-Bremse to jeden z odnoszących największe sukcesy niemieckich koncernów przemysłowych, który czerpie korzyści z najważniejszych globalnych megatrendów, takich jak urbanizacja, efektywność ekologiczna, cyfryzacja i zautomatyzowana jazda.

Dodaj komentarz