Pasażer

Od grudnia Pendolino do Szczecina. PKP Intercity wprowadza dużo nowości w RRJ 2024/25

Na odcinku Poznań – Zbąszynek prace obejmą między innymi wzmocnienie podtorza i wymianę rozjazdów. Dzięki temu zwiększy się prędkość składów towarowych, a sprawniejsze przewozy poprawią przepustowość trasy, na którą docelowo będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ruchu, niemniej mogą wystąpić niewielkie zmiany w czasie jazdy pociągów dalekobieżnych m.in. dla pociągów IC Gedania, IC Berlin-Warszawa-Express czy IC Ukiel. Zakończenie robót przewidziane jest w 2026 roku.

Modernizacja linii kolejowej nr 202 to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na Pomorzu. Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Lębork – Słupsk oraz Gdynia Główna – Lębork (w trakcie procedury przetargowej) podróż pociągiem skróci się o około 15 minut. Na stacji Słupsk zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Na odcinku Lębork – Słupsk zabudowany zostanie drugi tor, co zwiększy przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. W związku z prowadzonymi pracami pociągi kursujące na tej trasie mogą mieć wydłużony czas przejazdu.

Kontynuowane są prace na linii nr 38 na odcinku Ełk – Korsze. Trasa przez północny region Mazur jest elektryfikowana i dostosowywana do wyższej prędkości 160 km/h, co znacząco skróci wkrótce czas przejazdu. Na czas prac za pociągi IC Mamry oraz IC Warmia na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko utrzymana jest zastępcza komunikacja autobusowa. Natomiast pociągi IC Rybak i TLK Biebrza między Olsztynem a Ełkiem kursują zmienioną – przez Szczytno oraz Pisz – trasą.

Efektem inwestycji na odcinku Kozłów – Sędziszów będzie nowa infrastruktura dla podróżnych na stacji w Kozłowie i przystanku w Klimontowie. Powstaną perony w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a kładka nad stacją Kozłów będzie zastąpiona przejściem podziemnym. Inwestycja zakłada również kompleksową wymianę torów, sieci trakcyjnej, systemów sterowania ruchem i obiektów inżynieryjnych. Dzięki inwestycji pociągi pojadą szybciej pomiędzy Krakowem a Kielcami. Prowadzone prace mogą powodować wydłużenia czasów przejazdu, a także wpływać na przepustowość tej trasy, co może przekładać się na liczbę połączeń.

Dodaj komentarz