global Tabor

Pandemia opóźniła dostawy. Pociągi na trasę Pilzno-Karlowe Wary wyjadą pół roku później

Z powodu pandemii koronawirusa nowe pociągi ekspresowe, które kursować miały na trasie z Pilzna do Karlowych Warów, wyjadą z półrocznym opóźnieniem – w czerwcu 2021 r. Jak informują Koleje Czeskie, wynika to z opóźnień produkcji jednostek elektrycznych RegioPanter, spowodowanych pandemią.

Fot. Koleje Czeskie

– Powodem opóźnień jest niedostarczenie nowych pojazdów do czasu przewidzianego w kontrakcie, czyli do grudnia 2020 r. – informuje rzeczniczka regionu pilzneńskiego, cytowana przez portal zdopravy.cz.

 

W połowie sierpnia przedstawiciele wykonawcy oraz zamawiającego pojazdy podpisali nowelizację umowy, która przesuwa termin oddania i rozpoczęcia kursów wraz z czerwcową zmianą rozkładów jazdy.

W połowie przyszłego roku, zgodnie z umową podpisaną między dwoma miastami regionalnymi – Pilznem i Karlowymi Warami, każdego dnia realizowanych będzie 6 bezpośrednich połączeń. Kilka kolejnych kursów odbywać się będzie tylko po części trasy. Do tej pory takich połączeń nie było.

Trasę Pilzno – Karolowe Wary pociągi pokonają w czasie 140 minut i zatrzymywać się będą częściej, niż pociągi ekspresowe.

Informacja o opóźnieniach zaskoczyła Czechów. Jeszcze w sierpniu producent – Škoda Transportation – twierdził, że produkcja przebiega zgodnie z założonym harmonogramem.

– Mamy wiele pojedynczych wagonów na różnych etapach produkcji i codziennie szczegółowo oceniamy postępy, abyśmy mogli pojazdy dostarczyć na czas – mówił Ivo Gurňák ze Škoda Transportation.

 

Koleje Czeskie zawarły umowę ramową z konsorcjum Škoda Transportation i Škoda Vagonka na dostawę do 50 niskopodłogowych jednostek elektrycznych typu RegioPanter. Z tej liczby potwierdzono już produkcję 31 sztuk: dla ekspresowej linii Pilzno – Cheb – Karlowe Wary (4 sztuki), dla linii P2 Klatovy – PilznoBeroun (11 sztuk), dla Kraju Wysoczyzny (6 sztuk) i Kraju Południowoczeskiego (10 sztuk). sztuk) o łącznej wartości 3,6 mld koron.

Jednostki wyposażone są w system informatyczny, Wi-Fi, system kamer, możliwość automatycznego sterowania pociągiem oraz fabrycznie w urządzenie bezpieczeństwa ETCS. Przeznaczone są do pracy w sieciach 3 kV DC i 25 kV AC, ich maksymalna prędkość to 160 km / h.

Źródło: zdopravy.cz

Dodaj komentarz