Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity i PKS Polonus integrują systemy sprzedażowe

PKP Intercity i PKS Polonus integrują systemy sprzedażowe. Celem ma być włączenie oferty autobusowego operatora do Wspólnego Biletu.  

Jedna ścieżka zakupowa dla dwóch operatorów uruchomiona została 9 sierpnia. Zintegrowane zostały także wszelkie dane dot. przejazdów. Spółki udostępniają pasażerom w serwisach internetowych www.rozklad-pkp.pl, bilet.Intercity.pl oraz dworzeconline.pl informacje o rozkładach jazdy partnera i rozpoczynają pierwszy etap integracji swoich internetowych systemów sprzedaży.

Pasażerowie, którzy planują podróż na części trasy pociągiem PKP Intercity, a na części autobusem PKS Polonus, mogą wyszukać interesujące połączenie na stronie www.rozklad-pkp.pl, następnie klikając „Kup bilet” zostaną przekierowani do systemu e-IC, gdzie zakupią bilet na przejazd pociągiem PKP Intercity.

Po zakończeniu tej transakcji zostaną przekierowani do systemu Dworzec Online, gdzie kupią bilet na dalszą część podróży z PKS Polonus. Podobnie wyszukując połączenie z odcinkiem kolejowym w serwisie dworzeconline.pl, klient kupi w tym serwisie bilet na autobusową część podróży i po zakończeniu transakcji zostaje przekierowany do systemu e-IC, gdzie dokona zakupu biletu na przejazd pociągiem.

Wprowadzona funkcjonalność jest wynikiem podpisanego w marcu br. przez PKP Intercity i PKS Polonus porozumienia o współpracy. Jego celem jest włączenie przewoźnika autobusowego do Wspólnego Biletu. Dzięki niemu pasażerowie kolei w Polsce mogą podróżować pociągami kilku przewoźników kolejowych na podstawie jednego wspólnego biletu. Od początku założeniem tej oferty była jej szeroka integracja, obejmująca także innych operatorów transportu zbiorowego.