Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity i PKS Polonus integrują systemy sprzedażowe

Podpisany w marcu 2021 roku dokument wyznacza drogę do włączenia oferty PKS Polonus do Wspólnego Biletu. Integracja systemów sprzedaży, za pośrednictwem których dystrybuowane są bilety na przejazdy realizowane przez obydwu przewoźników, wzajemna sprzedaż oraz wspólna prezentacja oferty dla pasażerów to początek tej drogi.

Rozwój współpracy PKP Intercity i PKS Polonus jest dużym krokiem w stronę budowy spójnej sieci transportowej dla całej Polski, która sprawi, że podróżowanie po kraju stanie się dużo prostsze, szybsze i bardziej komfortowe. Należy też podkreślić, że szersza współpraca przewoźników kolejowych i autobusowych w transporcie publicznym to jeden z elementów Polskiego Ładu. Kolej i transport autobusowy mają wspólny cel – zapewniać jak największe możliwości dojazdu. Kluczowa jest tutaj współpraca przy tworzeniu wspólnej oferty, co właśnie się dzieje. Pociągi i autobusy nie muszą ze sobą konkurować, mogą się wzajemnie uzupełniać. Tam gdzie po torach Kolej nie dotrze, tam pasażera dowiezie przewoźnik autobusowy – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Dalsze etapy rozwoju współpracy przewoźników

Kolejnym etapem współpracy PKP Intercity i PKS Polonus będzie uruchomienie wzajemnej sprzedaży biletów w kasach stacjonarnych obydwu przewoźników, a następnym krokiem będzie uruchomienie wzajemnej sprzedaży przez internet bezpośrednio z systemu internetowego każdego z przewoźników.

Wzajemne uzupełnianie siatki połączeń i coraz większe upraszczanie procesu zakupowego to duża zmiana na plus dla pasażerów. Dzięki zacieśnianiu współpracy z PKP Intercity podróżowanie po Polsce stanie się dużo łatwiejsze. Naszym celem jest dołączenie do Wspólnego Biletu, który pozwoli na łączone kolejowo-autobusowe podróże po kraju na jednym bilecie – tłumaczy Wojciech Gąsowski, członek zarządu PKS Polonus S.A.