Inwestycje Tabor Wydarzenia

PESA Bydgoszcz dostarczy PKP Intercity 16 lokomotyw hybrydowych

PESA Bydgoszcz dostarczy do PKP Intercity 16 nowych lokomotyw elektryczno-spalinowych. Zapewni także świadczenie usług utrzymaniowych. Hybrydowe pojazdy będą pierwszymi tego typu w parku taborowym przewoźnika. Kontrakt podpisany między spółkami wart jest już 7 mln zł.

Fot. nadesłane
Fot. nadesłane

Umowa obejmuje dostawę 16 lokomotyw hybrydowych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej. Ponadto kontrakt obejmuje świadczenie usług utrzymania przez co najmniej 60 miesięcy a także naprawy gwarancyjne. Wartość zamówienia wynosi 554,6 mln zł brutto.

– Po raz kolejny mogę powtórzyć, że dotrzymaliśmy słowa. Deklarowaliśmy, że polski transport musi być bezpieczny oraz komfortowy i takie wydarzenia jak to dzisiejsze potwierdzają nasze deklaracje. Stawiamy na czysty, ekologiczny transport, dlatego robimy wszystko, żeby kolejni Polacy wracali na kolej. Polska jest obecnie europejskim liderem w inwestycjach transportowych, a zmodernizowane szlaki kolejowe są fundamentem sprawnego systemu transportowego. W zakresie inwestycji kolejowych polskie spółki, a wśród nich PKP Intercity i PESA Bydgoszcz, zawieszają poprzeczkę bardzo wysoko. Gratuluję podpisania kolejnej umowy, na której skorzystają przede wszystkim pasażerowie – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

 

O rozwoju polskiej kolei mówi Maciej Małecki z MAP.

Umowa z bydgoską PESĄ to świetny przykład tego, jak programy rządu Prawa i Sprawiedliwości wpływają na rozwój polskiej kolei i polskich firm, którym dziś PKP Intercity zleca wykonanie lokomotyw hybrydowych. Takie umowy niosą za sobą też dużą odpowiedzialność za ich realizację, bo od producenta zależy nie tylko niezawodność połączeń, ale przede wszystkim bezpieczeństwo naszych pasażerów. Rząd Prawa i Sprawiedliwości tak właśnie wyobraża sobie świadomą politykę gospodarczą, nastawioną na równomierny rozwój Polski we wszystkich aspektach. Dzięki temu Polacy mają coraz lepszy dostęp do kolei. Nowoczesnej, ekologicznej, przyjaznej dla pasażera. Korzystają na tym także zakłady takie jak PESA, które dzięki potężnym zamówieniom też się rozwijają, dają pracę polskim inżynierom, robotnikom i wspierają budżet państwa podatkami  – podkreśla Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.