Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, np. osób z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży, a także wygody. Potężne inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego. Działania te wpisują się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Powiązane artykuły
ŁKA rozpocznie produkcję własnej zielonej energii nietrakcyjnej
Łódzka Kolej Aglomeracyjna dołącza do Zielonej Kolei – programu powołanego przez Centrum Efektywności Energetycznej Kolei. Projekt koordynowany jest przez PKP Energetyka S.A. ŁKA planuje także rozpocząć produkcję zielonej energii nietrakcyjnej na własne potrzeby, przy wykorzystaniu instalacji fotowoltaicznych. List intencyjny dotyczący obu kwestii podpisano 13 maja 2021 r., podczas posiedzenia Rady Programowej Centrum Efektywności Energetycznej Kolei […]
D. Midura: Działamy na kilku ciężkich rynkach
Pomysły czerpiemy z rozmów z użytkownikami, głównie osobami prowadzącymi pojazdy. Jak już wcześniej wspomniałem temat kolei w naszej działalności pojawił się po doświadczeniach omówionych z moim tatą. To on mi opowiedział o podziale pojazdów ze względu na zastosowanie, a co za tym idzie każdy pojazd potrzebuje innego rodzaju fotela. Dla maszynisty w pojeździe manewrowym są inne potrzeby, inne dla maszynisty w ruchu pasażerskim, […]
Mobilne bramownice PWP Grupy KZN Bieżanów w akcji [ZDJĘCIA]
Kolejne realizacje przy użyciu bramownic PWP Grupa KZN Bieżanów planuje wykonać już w trakcie kolejnego etapu przebudowy dostępu do portu w Gdyni, czy prac na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok. Udostępniane właśnie na rynku polskim bramownice PWP, są częścią nowego projektu rozwojowego Grupy KZN Bieżanów współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i […]