Pesa przyspieszyła też realizację kontraktu dla Częstochowy. Pierwszy z tramwajów wyjedzie na testy homologacyjne na początku marca. W tym tygodniu postęp produkcji pozytywnie ocenili przedstawiciele MPK, którzy w bydgoskiej fabryce oglądali pierwsze nowe Twisty.
– Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych (…) pozwoli nam na największą od dekad modernizację taboru tramwajowego. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie. Wierzymy, że pod względem technicznym i funkcjonalnym będą to pojazdy światowej klasy. – zapowiada prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk
Inwestycję skomentował także dyrektor sprzedaży rynku tramwajowego Pesa.
– Częstochowskie Twisty to kolejna generacja tych tramwajów. Wprowadzone zmiany zapewnią pasażerom komfortową i bezpieczną podróż, a motorniczym jeszcze lepsze warunki pracy w nowej, ergonomicznej i funkcjonalnej kabinie. Mieszkańcy Częstochowy będą mogli zobaczyć nowy tramwaj w marcu, bo wtedy rozpoczną się jazdy testowe – mówi Marcin Grzyb, dyrektor sprzedaży rynku tramwajowego Pesa. Znane w wielu miastach w Polsce tramwaje z Bydgoszczy jeżdżą też w Kijowie, Moskwie i Sofii.
Zarząd Pesa intensywnie pracuje nad nową strategią spółki, która ma zastać przedstawiona do końca pierwszego kwartału tego roku. Główne cele firmy na ten rok, to sukcesywne nadrabianie opóźnień i terminowe dostawy pojazdów, budowanie portfela zamówień w oparciu o wyłącznie rentowne kontrakty, a na koniec roku osiągnięcie dodatniego wyniku na działalności operacyjnej.