Aktualności

Pierwszy pociąg towarowy z Warszawy wyruszył do Chin!

Europejskie produkty w drodze do prowincji Henan! Po raz pierwszy z terminala PKP CARGO CONNECT w Warszawie wyruszył pociąg po Nowym Jedwabnym Szlaku z towarami do Chin. Są to produkty pochodzące z Europy, w tym z Polski, Niemiec, Czech, Litwy czy Łotwy. Wśród nich znajdują się meble na wymiar, akcesoria placów zabaw, akcesoria narciarskie czy obuwie. Połączenie daje nowe możliwości dla rozwoju gospodarczego Polski oraz poprawia pozycję grupy PKP CARGO w międzynarodowych łańcuchach logistycznych.

 

– Dzisiejsze wydarzenie pokazuje ogromny potencjał współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty infrastrukturalne, takie jak ten PKP CARGO CONNECT i chińskich partnerów, mają realny wpływ na gospodarkę, przyciągają inwestorów i wzmacniają pozycję Polski na mapie globalnego handlu – mówi marszałek Adam Struzik.

 

W kontenerach można przewozić bardzo wiele grup towarów. Na tej relacji przewożone będą m.in. meble na wymiar, akcesoria narciarskie, obuwie, wyposażenie placów zabaw. Lista towarów jest otwarta, każdy towar nadający się gabarytami do przewożenia w kontenerze i nie łamiący przepisów sankcyjnych, może zostać przewieziony z Polski do Chin właśnie w takiej formie. Jest to pierwszy, pilotażowy pociąg, który pozwoli PKP CARGO CONNECT przetrzeć szlak w tym kierunku. W planach jest organizacja w najbliższych tygodniach dwóch kolejnych przejazdów. W przypadku sukcesu tego przedsięwzięcia i odpowiedniego zapotrzebowania są planowane dalsze przewozy na tej relacji.

 

– Jest to dla nas bardzo szczególny dzień, gdyż 10 lat temu rozpoczęliśmy współpracę z grupą ZIH, wspólnie organizując przewozy kontenerowe z Chin do Polski. W 2016 roku w tym samym miejscu witaliśmy pierwszy pociąg towarowy. Dziś, po tylu latach, wspólnie kreujemy przyszłość rozwoju współpracy między naszymi podmiotami, wysyłając do Chin Europejskie towary, w tym również polskiej produkcji. Wierzę, że to kolejny etap w dalszym owocnym rozwoju wspólnych projektów biznesowych – stwierdza Piotr Sadza, prezes zarządu PKP CARGO CONNECT.

 

Czołowe przedsiębiorstwo w Chinach

Henan Zhongyu International Port Group Co., Ltd. (dalej: „Grupa Zhongyu Port”) jest kluczowym przedsiębiorstwem, utworzonym z inicjatywy władz prowincji Henan, w celu pogłębienia reformy przedsiębiorstw państwowych oraz przeprowadzenia restrukturyzacji strategicznej.

Kierując się misją „budowy węzła logistycznego łączącego rynki krajowe i zagraniczne, obejmującego regiony wschodni, centralny i zachodni, wnosząc tym samym istotny wkład w Ekonomiczny Pas Jedwabnego Szlaku”, Grupa Zhongyu Port uruchamia i obsługuje w prowincji Henan międzynarodowe pociągi towarowe oraz rozwija Międzynarodowy Port Śródlądowy w Zhengzhou. Grupa wyznacza sobie cel operacyjny na poziomie „10 000 pociągów i 10 mln ton ładunków rocznie”, dążąc do przekształcenia Międzynarodowego Portu Śródlądowego w Zhengzhou w nowoczesny, globalnie zintegrowany węzeł śródlądowy światowej klasy.

Poprzez rozbudowę korytarzy transportowych, wzmacnianie funkcji węzłowej, zwiększanie wymiany handlowej oraz tworzenie klastrów przemysłowych, Grupa utworzyła międzynarodową sieć logistyczną obejmującą „25 bezpośrednich kierunków i 8 kolejowych przejść granicznych”. Zhongyu Port Group odprawiła 15 000 pociągów towarowych w relacji Chiny-Europa z prowincji Henan, zajmując czołową pozycję w kraju zarówno pod względem wolumenu operacyjnego, jak i kompleksowych zdolności. To przyspiesza uzyskiwanie przewag transportowych prowincji Henan i umacnia jego pozycję jako regionalnego węzła logistycznego.

Rozwiązania intermodalne są już wykorzystywane w Europie

PKP CARGO CONNECT Sp. z o.o. to spółka należąca do Grupy Kapitałowej PKP CARGO, której przedstawicielem jest Prezes Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, Agnieszka Wasilewska-Semail. PKP CARGO CONNECT jest międzynarodowym operatorem logistycznym świadczącym kompleksowe usługi w zakresie transportu, przeładunków, magazynowania i usług celnych. Spółka specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep, z wykorzystaniem pociągów dedykowanych dla klienta oraz operatorskich w ramach sieci obiektów intermodalnych.

Dodaj komentarz