System sterowania zwiększa moc generatorów spalinowych dopiero po pokonaniu ok. 500 metrów, co zapewnia zwiększony komfort pasażerom oczekującym na peronach. Zasobniki superkondensatorów Medcomu były do tej pory stosowane w tramwajach. Trafiły m.in. do tramwajów Pesa Jazz dla Warszawy i Gdańska oraz tramwajów Hyundai Rotem dla Warszawy. Wykorzystanie ich w pojazdach aglomeracyjnych i regionalnych to kolejny krok na drodze do poprawy efektywności energetycznej i konkurencyjności transportu publicznego.
Powiązane artykuły
Birmingham – Londyn: osuwisko zatrzymało pociągi
Wstrzymano ruch na linii kolejowej między Birmingham a Londynem. Między miejscowościami Coventry i Rugby na tory osunęła się ziemia. Z dużymi utrudnieniami mierzą się pasażerowie, podróżujący pociągami między Birmingham a Londynem. W związku z osunięciem się ziemi, jedna z dwóch linii kolejowych jest zablokowana. Na miejscu pracują inżynierowie, którzy mają ocenić skalę zniszczeń i zapobiec […]
CPK z wnioskiem o decyzję lokalizacyjną
Spółka Centralny Punkt Komunikacyjny (CPK) złożyła wniosek o decyzję lokalizacyjną dla tunelu Kolei Dużych Prędkości (KDP) pod Łodzią. Pierwsze prace budowlane rozpoczną się w 2023 r. Projekt budowlany tunelu KDP oficjalnie podpisano w listopadzie 2021 r. Spółka CPK zawarła wówczas umowę z konsorcjum Metroprojektu i SUD Architekt Polska. Projekt zmierza ku końcowi, a inwestor czeka […]
Ekspansja Mera Systemy na rynki zagraniczne
Mera Systemy jest w Polsce liderem na rynku samoobsługowych systemów transakcyjnych i pobierania opłat w segmencie transportu publicznego, którego częścią są biletomaty w pojazdach i miejscach publicznych.