Od początku roku na pokład pociągów PKP Intercity wsiadło 60 mln pasażerów. To najlepszy wynik przewozowy w ponad 20-letniej historii spółki. Narodowy przewoźnik nie mówi jednak ostatniego słowa – liczy, że do końca roku przewiezie 67 mln podróżnych.
– Już teraz możemy powiedzieć, że bieżący rok jest dla nas wyjątkowy. Wynik 60 mln pasażerów przez niecałe 11 miesięcy jest absolutnie bezprecedensowy. W 2013 roku PKP Intercity przewoziło ponad 30 mln pasażerów. Dekadę później podwajamy ten wynik w niecały rok. Tak wysoka liczba to efekt naszej wieloletniej pracy, inwestycji i dobrych decyzji. Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Najwyższe miesięczne wyniki
Narodowy przewoźnik może uznać ten rok za udany. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy to z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało aż 254 tys. pasażerów. Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi znaczny, bo aż 7,9 mln wzrost (16 proc.) przewiezionych pasażerów w tym roku.
Rekord przewozowy w wakacje
Rekordowe okazały się również wakacje. Podobnie jak w poprzednich latach, lato wiąże się z wzmożonym ruchem pasażerskim. Nie inaczej było w przypadku PKP Intercity, które od czerwca do sierpnia przewiozło 20,3 mln pasażerów. Tegoroczny wynik to o 10% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku, kiedy to podróże z narodowym przewoźnikiem wybrało blisko 18,5 mln osób. To również znaczny wzrost (44%) względem okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów.