Udało się rozstrzygnąć przetarg, który stał pod znakiem zapytania. Wagony Z1A oraz Z1B przejdą naprawę P5 w zakładach FPS oraz Pesy Mińsk Mazowiecki.
PKP Intercity w listopadzie 2022 roku ogłosiło przetarg, którego przedmiot zamówienia dotyczył wykonanie naprawy P5 z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na trzecim poziomie utrzymanie łącznie 40 wagonów osobowych Z1A, Z1B oraz Z1B PRM. Postępowanie było podzielone na trzy części:
- Część 1 dotyczyła wykonanie prac przy 8 wagonach Z1A;
- Część 2 obejmowała 26 wagonów Z1B;
- Ostatnia część natomiast 6 wagonów typu Z1B PRM.
Przetargiem tym interesowały się trzy podmioty: PESA Mińsk Mazowiecki, Fabryka Pojazdów Szynowych oraz konsorcjum Compremum wspólnie z firmą Transtrain.
FPS złożył swoją ofertę dla części 2 oraz 3, które kolejno opiewały na kwoty: 184 844 400,00 zł oraz 45 165 600 zł brutto. Pesa Mińsk Mazowiecki natomiast starała się o zamówienie w części 1 (57 925 856,16 zł brutto) oraz części 2 (179 011 855,62 zł brutto). Konsorcjum dwóch firm złożyło z kolei oferty dla części 1 (62 582 400 zł brutto) oraz części 2 (204 032 400 zł brutto).
Cały przetarg znajdował się pod znakiem zapytania ponieważ powyższe oferty przewyższyły szacunki zamawiającego, które wyglądały w następujący sposób:
- Dla części 1 PKP Intercity przewidywało budżet 40 147 200 zł brutto;
- Części 2: 130 478 400 zł brutto;
- Części 3: 32 324 400 zł brutto.
Finalnie przewoźnik dalekobieżny zdecydował się dołożyć i rozstrzygnął konkurs zlecając naprawę 8 wagonów Pesie Mińsk Mazowiecki, a 26 oraz 6 wagonów trafi do naprawy do poznańskich zakładów FPS.