Ujemne temperatury i pierwszy śnieg nie zaskoczyły kolejarzy. Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Intercity są przygotowane do całodobowego wsparcia podróżnych i utrzymania przejezdności linii kolejowych. Nad wszystkim czuwać będą zespoły szybkiego reagowania.

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. całą dobę czuwają nad kursowaniem pociągów. Zapewniony jest monitoring pogody, sprawdzanie przejezdności linii oraz stały kontakt z przewoźnikami. 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m. in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK zapewnia podróżnym pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach.
– Monitoring warunków atmosferycznych, przygotowane zespoły pracowników i rozmieszczony w najważniejszych miejscach sprzęt do odśnieżania, mają zapewnić przejezdność linii. Sprawną organizację podróży, także w przypadkach niespodziewanych utrudnień na liniach kolejowych ma ułatwić bieżąca współpraca z przewoźnikami – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.