Raport z Polski Tabor Wydarzenia

PKP PLK i PKP Intercity gotowe na zimę

Ujemne temperatury i pierwszy śnieg nie zaskoczyły kolejarzy. Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Intercity są przygotowane do całodobowego wsparcia podróżnych i utrzymania przejezdności linii kolejowych. Nad wszystkim czuwać będą zespoły szybkiego reagowania.

Fot. PKP Intercity / Warsaw by drone

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. całą dobę czuwają nad kursowaniem pociągów. Zapewniony jest monitoring pogody, sprawdzanie przejezdności linii oraz stały kontakt z przewoźnikami. 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m. in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK zapewnia podróżnym pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach.

– Monitoring warunków atmosferycznych, przygotowane zespoły pracowników i rozmieszczony w najważniejszych miejscach sprzęt do odśnieżania, mają zapewnić przejezdność linii. Sprawną organizację podróży, także w przypadkach niespodziewanych utrudnień na liniach kolejowych ma ułatwić bieżąca współpraca z przewoźnikami – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Zimowym utrzymaniem PLK obejmują perony, kładki i dojścia dla pieszych oraz ponad 18,5 tys. km linii, 39 tys. rozjazdów, niemal 25 tys. mostów i wiaduktów, blisko 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych.