Inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania). Od 2014 r. pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Podróżni korzystają z nowego przystanku w Grąblewie i nowych peronów m.in. w Rakoniewicach, Tłokach i Rostarzewie. Trasa zyskała nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru – na linii z początku XX w. pozostawiono m.in. dawne semafory kształtowe, a rozkładowe przewozy pasażerskie prowadzone są z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Powiązane artykuły
Wąskotorowy pociąg towarowy wrócił na linię Bytom – Tarnowskie Góry
Ostatni dzień listopada to historyczna chwila dla górnośląskiej kolei. Z Bytomia do Tarnowskich Gór wyruszył wąskotorowy pociąg towarowy. Po ponad 20 letniej przerwie, na górnośląskim szlaku, znów pojawił się ruch. Waży 326 ton, ma 104 metry długości i 52 osie – to dane pociągu towarowego, który ruszył w drogę do Tarnowskich Gór. Tabor napędzała lokomotywa […]
Rekordowa majówka dla PKP Intercity
W majówkę pociągi PKP Intercity wybrało 1,3 mln osób. Choć wyniki te przedstawiają frekwencję w okresie od 28 kwietnia do 3 maja, to już spółka mówi o rekordzie. Dla wielu bowiem długi majowy weekend zakończył się dopiero wczoraj. Pociągami narodowego przewoźnika podróżowało o 20 proc. pasażerów więcej, niż w analogicznym czasie roku poprzedniego. Wówczas składami […]
PESA Bydgoszcz odmawia naprawy białoruskiego pociągu
PESA Bydgoszcz odmówiła Kolejom Białoruskim naprawy składu spalinowego DP3-001, który brał udział w wypadku na przejeździe kolejowym. Koleje Białoruskie zwróciły się do polskiego producent taboru kolejowego PESA Bydgoszcz o naprawę uszkodzonego pociągu. Pojazd zderzył się na przejeździe kolejowo-drogowym z ciągnikiem siodłowym. W wyniku wypadku skład został poważnie uszkodzony. PESA Bydgoszcz odmówiła jednak realizacji tego zadania. […]




