Inwestycje Tabor

Pociągi ATR220Tr bydgoskiej Pesy dopłynęły na Sardynię

Na Sardynię dopłynęły pierwsze pojazdy ATR220Tr, wyprodukowane przez bydgoską Pesę. Spółka kontynuuje dostawy dla włoskich kolei Trenitalia.

Fot. PESA Bydgoszcz

Dla bydgoskiej Pesy to historyczny moment – po raz pierwszy pojazdy produkowane w mieście nad Brdą zostały dostarczone klientowi drogą morską. Pociągi eksploatowane będą na Sardynii.

Pierwsze cztery dopłynęły właśnie na wyspę położoną na Morzu Śródziemnym. Po opuszczeniu fabryki w Bydgoszczy liniami kolejowymi dotarły przez Pizzę do portu Villa San Giovanni w Calabrii , a stamtąd przystosowanym do przewozu pojazdów szynowych promem popłynęły do Golfo Aranci na Sardynii, by na koniec, już po torach , dotrzeć do bazy w Cagliari.

– To wyjątkowa dla nas sytuacja, bowiem po raz pierwszy w historii Pesa nasze pojazdy były dostarczane do klienta statkiem. Transport przebiegał bez problemów, wkrótce w podobną podróż na Sardynię wyruszą kolejne pojazdy – podkreśliła Natalia Rachubińska, kierownik kontraktu Trenitalia w Pesa Bydgoszcz.

 

Dostarczone na wyspę pojazdy rozpoczną regularne kursy z pasażerami na Sardynii w najbliższych tygodniach. W sumie będzie tam eksploatowanych 10 pojazdów bydgoskiego producenta. ATR220 Tr  dostarczane na Sardynię to kolejny etap realizacji umowy Pesa z Trenitalia z 2013 roku. Największy włoski przewoźnik kolejowy zamówił 44 spalinowe zespoły trakcyjne, a w zeszłym roku skorzystał z opcji i zwiększył zamówienie o kolejnych 14 pojazdów. W sumie we Włoszech eksploatowanych jest 89 pojazdów Pesa, a ostatecznie będzie ich 99. Pojazdy wożą pasażerów między innymi w rejonach Florencji, Pizzy, Padwy, Bergamo czy Bolonii.

Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 251 pociągów oraz 171 tramwajów. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umowa z Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.

Dodaj komentarz