„Nadodrzanka” jest ważną linią, szczególnie w ruchu towarowym, która łączy Wrocław ze Szczecinem i przebiega wzdłuż Odry, pięciokrotnie przecinając rzekę: przed Brzegiem Dolnym i Ścinawą, za Czerwieńskiem oraz dwukrotnie w Szczecinie (w rejonie stacji Podjuchy i Szczecin Główny). Trasa liczy ponad 350 km. Znaczenia Magistrali Nadodrzańskiej (ciągu linii nr 273 i 401, C-E-59) dowodzi włączenie jej w ub. r. przez Komisję Europejską do sieci TEN-T (transeuropejskiej sieci transportowej), którą tworzą główne połączenia transportowe w ramach Unii Europejskiej, jako istotny element kolejowego korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk.
Powiązane artykuły
Aspiracje Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku. Ogromne wpływy są na wyciągnięcie ręki
Większość wolumenu ładunków na trasie Chiny-UE-Chiny jest transportowane przez przejście graniczne Brześć – Terespol. Polska pełni funkcję kraju tranzytowego między Azją a UE. – W kwestii korzyści dla Polski należy wychodzić z perspektywy państwa tranzytowego – główną stawką jest przyciągnięcie potoków towarowych z Azji do polskich centrów logistycznych. Sam tranzyt do Europy Zachodniej w ramach […]
Wypadki na kolei w Europie. Polska na niechlubnym podium [RAPORT]
Razem te dwa kraje odnotowały ponad jedną trzecią (35%) wszystkich poważnych wypadków kolejowych w UE w 2023 r. W pewnej odległości od nich znalazły się Francja (146 wypadków), Rumunia (119) i Włochy (113). Z kolei Luksemburg odnotował tylko 3 poważne wypadki kolejowe w 2023 r. (2 wypadki z udziałem ludzi spowodowane przez tabor kolejowy w […]
Na linii Kostrzyn nad Odrą – Küstrin-Kietz powstanie drugi tor
Na trasie Kostrzyn nad Odrą – Küstrin-Kietz powstanie drugi tor. PKP Polskie Linie Kolejowe odremontują także most nad Wartą. Inwestycja za 26 mln zł sprzyja rozwojowi transportu kolejowego przy granicy z Niemcami. Remont prawie 400-metrowej przeprawy nad Odrą z czterema kratownicowymi i żelbetowymi przęsłami oraz odbudowa nieczynnego od 2011 r. drugiego toru prowadzącego do Küstrin-Kietz […]