Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Południe Polski mierzy się z kolejowym paraliżem

Dwanaście wydarzeń związanych z sytuacją pogodową odnotowano na liniach PKP PLK do godz. 10.00 – informuje minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Zalane tory i osuwiska to najczęstsze przyczyny zatrzymania ruchu kolejowego – do zdarzeń dochodzi głównie w woj. opolskim, dolnośląskim i na Śląsku.

Fot. PKP PLK
Fot. PKP PLK

Utrudnienia są m.in. na szlaku Nowy Świętów – Prudnik, gdzie na torze nr 1 (121,500 km) do główki szyny podeszła woda. Tor ten od wczorajszego wieczora jest zamknięty, rano podjęto decyzję o zamknięciu toru nr 2. Za pociągi PKP Intercity i POLREGIO kursuje autobusowa komunikacja zastępcza.

Całkowicie zalane są także tory na trasie jednotorowej Szklarska Poręba – Piechowice. Koleje Dolnośląskie wprowadziły komunikację zastępczą.

Intensywne opady deszczu wstrzymały ruch kolejowy w rejonie stacji Głuchołazy na linii nr 297. POLREGIO wprowadziło komunikację zastępczą.

PKP Polskie Linie Kolejowe pracują przy usuwaniu osuwiska w okolicy Jeleniej Góry. Pociągi nie kursują na liniach nr 274 (szlak jednotorowy Jelenia Góra – Rybnica) oraz nr 311 (Jelenia Góra – Jelenia Góra Zachodnia). Zastępcza komunikacja autobusowa za pociąg PKP Intercity, Polregio oraz Kolei Dolnośląskich.

Ruch wstrzymany jest również między Prudnikiem a Nysą.

Nie kursują także pociagi na szlaku Petrowice u Karvine – Zebrzydowice. Ruch wstrzymały tam Koleje Czeskie.

– Polskie Linie Kolejowe S.A. dla osłony technicznej linii kolejowych utrzymuje w dyspozycji 19 zespołów Kolejowego Ratownictwa Technicznego, 171 zespoły awaryjnego usuwania usterek, 66 pociągów sieciowych – informuje minister Dariusz Klimczak. – Do osłony linii kolejowych dysponowano 4 lokomotywy spalinowe. Powołany został Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego w IDDE Kraków, IDDE Sosnowiec, IDDE Wrocław i IDDE Poznań.

Dodaj komentarz